kan mpeg bestanden niet meer openen: krijg foutmelding

Sinds ik van X10.2 naar X.10.3 ben overgestapt, kan ik dubbel klikken op mijn filmpjes (in mpeg-formaat) wat ik wil; ik krijg steeds de volgende foutmelding:

het is niet mogelijk het bestand te openen <naam bestand> omdat er een onbekende fout is opgetreden.
Het nummer van de fout is 27728

Als ik heel omstandig een (oudere?) quicktime-versie open in classic en van daaruit het filmpje open dan lukt het wel om het af te draaien. Ook als ik het bestand selecteer en vervolgens de informatie opvrag (appeltje-I) draait het filmpje af. Wat kan hier aan de hand zijn?

Dank aan degene die me helpt dit op te lossen

Nikki

Hi Wolvenmeisje,

Over wat voor MPEG heb je het?
QuickTime zou gewoon MPEG1- of 4-filmpjes moeten kunnen afspelen.

De twee eerste akties die ik zou ondernemen zijn:
1; selecteer een filmpje en doe appeltje-i, en kies bij ‘open met’ voor QuickTime of welke speler je maar gebruikt. Dat kun je uitbreiden met iets als ‘doe dit altijd’.
2: Ga naar schijfhulpprogramma en herstel de permissies.

Succes.

Gebruik VLC, misschien lukt het daar wel mee (te downloaden via versiontracker ofzo)

Ik had dat van de week ook! Ze speelden wel af in een findervenster als voorvertoning.....raarrrr.

Ik heb mijn harde schijf gewist en alles opnieuw geinstalleerd (was ik toch al van plan) en nu is het weer goed.

Tja, een beetje rigoreus en voor jou niet echt een oplossing, maar het werkt wel.

Ik hoop dat je nog wat beter advies gaat krijgen.

greetz

het zou gewoon moeten werken, dus daarom vind ik advies als VLC en schone installatie gewoon overbodig. Zijn het bepaalde filmpjes die ergens vandaag komen? Zijn het wel echte MPEG en zijn het geen andere, maar toch met een MPEG extensie?

Zulke dingen zijn belangrijk. Werkt het wel als je bijvoorbeeld eerst de player opent en vanuit daar de filmpjes?

[quote:f9c363aed1="Strifer"]het zou gewoon moeten werken, dus daarom vind ik advies als VLC en schone installatie gewoon overbodig. Zijn het bepaalde filmpjes die ergens vandaag komen? Zijn het wel echte MPEG en zijn het geen andere, maar toch met een MPEG extensie?

Zulke dingen zijn belangrijk. Werkt het wel als je bijvoorbeeld eerst de player opent en vanuit daar de filmpjes?[/quote:f9c363aed1]

ik heb het bij sommige bestanden ook wel eens, en dan gebruik ik VLC en daar werkt het wel mee…

heb ik alleen met AVI en nooit met MPEG.

[quote:70b741cfce="Strifer"]heb ik alleen met AVI en nooit met MPEG.[/quote:70b741cfce]

wat je ook wel eens hebt is dat een .avi, .mpg is genoemd… dat verklaart wel eens de fouten…

hartelijk dank voor al de suggesties, ik ben vanavond nog maar een keer gaan surfen, o.a met het nummer van de foutmelding en wat blijkt; op franse, duitse, belgische en zelfs spaanse, italiaanse en een paar nederlandse sites vond ik wanhopige mensen met hetzelfde probleem. Op een duitse site stond de simpele oplossing:

de foutmelding en het ineens niet meer willen draaien van die filmpjes ligt aan Quicktime in Os X 10.3 (sommigen gebeurt het ook met lagere systeemversies), ook bij Quicktime is dit een bekend probleem.
De oplossing is eenvoudig: gewoon Quicktime even opnieuw installeren (ik heb 'm eerst gedownload van de apple-site), zelfs als het om dezelfde versie gaat (in mijn geval dus).
Ik hoefde daarvoor verder niet mijn systeem opnieuw te installeren of de computer op te schonen.
En het heeft geholpen tot mijn grote opluchting!

Dank voor al het meedenken!

Nikki