Kan netwerk niet meer op - Ik dacht dat OS X zo feilloos was!!!!!!

Eerst ter info iMac G3 500mhz/640 mb MacOS 10.1.5, ethernetnetwerk d.m.v. hub

Na een dag met veel problemen met mijn privileges (hard disk was plotseling gelockt, mappen beveiligd, niets kon verplaatst/gekopieerd worden)dacht ik dat ik een en ander weer onder de knie had.
MAAR Ik kom mijn netwerk niet meer op.
Krijg de meldingen: niet geregistreerd als gebruiker, wachtwoord is onjuist,  inloggen niet toegestaan.
Terwijl ik met andere machines met exacte zelfde gebruikersnaam en ww wel met elkaar kan communiceren.
Ook kan ik op mijn iMac SAMENGEBRUIK niet meer aanzetten.
Het lijkt mij toch nog een privilegeprobleem, maar weet eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken. Repair Privileges 1.0 & 1.1 bieden geen uitkomst.

Wie kan helpen ??? :frowning:

Zo te horen heb je je systeem al aardig overhoopt gehaald lijkt me met al die privilege-problemen. Zonder verder iets van je huidige situatie af te weten zou ik persoonlijk het hele systeem er ff opnieuw "schoon" opzetten zodat je zeker weet dat alles weer "Default" staat...

Just mijn 2 centjes.
Good luck.

Herman.

ja ja daar gaan we weer gewoon de schone installatie! het lijkt verdorie apple wel als we het niet weten .Huupp de schone installatie!

ik heb met de installatie cd opgestart en dan de repairprivilages gecontroleerd en hersteld maar zo te lezen heb je dat al gedaan!
Moeilijk om zo echt wat tezeggen kan je wat meer prijs geven?
???

Ik heb op mijn werk hetzelfde probleem gehad een tijdje geleden, en inderdaad opnieuw installeren was ook bij mij de juiste uitkomst. : ???

Vanmorgen vertoonde mijn andere iMac dezelfde verschijnselen. Harddisk gelockt, en weer kon er niets verplaatst worden. Ditmaal probleem kunnen oplossen met Repair Priviliges 1.1 Mijn grote vraag blijft: Hoe kan dit plotseling ontstaan ?? Het lijkt haast op een virus !!! ???

Ik hoef me niet te vervelen vandaag, ga maar 10.2 installeren op mijn iMac !!!!

[url=http://www.alsoft.com/DiskWarrior/index.html]DiskWarrior[/url] is bij mij altijd de oplossing! Ik heb hetzelfde probleem diverse keren gehad en wat ik ook deed, niets hielp, ook Norton kon er niets mee. Toen heb ik DiskWarrior geprobeerd en deze loste het probleem op. Sindsdien heeft DiskWarrior me altijd uit de brand geholpen!

Binnenkort komt versie 3 uit van DiskWarrior, deze draait native onder X. Versie 2.1 draait onder 9 maar fixt X als de beste! DiskWarrior repareert niet, maar vervangt de complete directory, waardoor je geen gerepareerde hebt, maar een nieuwe frisse!

heb een G3/400 en een PB/500 dmv een ABS hangen ze samen met printertjes aan een hubje....

internet draait perfect op de 2 kabel gedeeld met IPNetShareX

maar kan niet inloggen op elkaar… inderdaad wachtwoord niet correct?

heb X.2 geinstalleerd, maar nog niet verder meer geprobeerd…

files transfer ik af en toe via iDisk…

maar wil toch ook wel weer een ontmoeting creeren, ze hebben elkaar al zolang niet meer "gesproken"

mk