Kan niet inloggen op iMessage Mac mini

iMessage op iPads, iPhone, iMac (10.9) en iMac (10.10) werken allemaal erg goed.
Maar op Mac mini met 10.10 krijg ik het niet ingelogd.

Nieuwe user account geprobeerd te aanmaken, maar ook daar krijg ik het niet ingelogd.
“Inloggen mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw.”

Ik moet netwerkvoorkeuren dus nalopen, maar waar? Ik heb gewoon verbinding. Wat kan ik nog eraan doen?

Heb je op je iPhone aangezet dat je Mac Mini berichten doorgestuurd krijgt van je iPhone ? Misschien is dat een oplossing.

Hoe?

In Instellingen/Berichten. Je moet dan op je Mac Mini een 6-cijferige code intoetsen.

heb je toevallig 2-factor authentication aan staat op je iCloud account? zo ja, dan is dat het probleem; 2-factor zit sinds kort ok op imessage/Facetime, maar de apps op OSX ondersteunen nog geen 2-factor login. Je moet dan via je iCloud account een application-specific password maken.

Ik kwam daarop door in iMessage op osx naar settings /accounts te gaan, daar mijn account pogen online te zetten. Toen kreeg ik een hulp-bericht met een link naar de pagina waar je een app-specific password kan maken.

Als dit het is; success. Als je geen 2-factor aan hebt staan op iCloud; sorry, dan weet ik het niet.

Ik plaats het elders, maar hier nu ook even voor volledigheid:

Mijn mac bleek geen serienummer te hebben en dat is belangrijk voor het functioneren van iCloud (Facetime en iMessage, maar ook Airdrop)
Is dat bij TO ook het geval (kijk bij ‘Over deze Mac’)
dan kun je kijken op how to set by Roger…
Nu werkt alles weer.

1. Download the .zip file provided by Roger
  2. Insert a new USB key
  3. Using the (dumbed-down) El Capitan Disc Utility, select the USB key
  4. Click on Erase, selecting Mac OS Extended (Journaled)
  5. Via the Restore command in the Edit menu, select the USB key
  6. Click the Image button and navigate to the 063-7137-A.dmg file in he Downloads folder, then click Restore
  7. Restart with Option held down, selected Bland Board Serializer v1.1 [sic]
  8. Enter the serial number
  9. Restart when prompted.

Good luck!