Kan niet instaleren

Hallo allemaal,

Ik wil Norton AntiVirus 9.0 instaleren op mijn G4 onder 10.2.6
maar de melding zegt : De software ik niet geinstaleerd worden op deze computer.

Wat is het probleem???

groeten Ilja

Hoi

Voldoet je Mac aan deze spec1s;
Mac OS X
Macintosh system with PowerPC G3 or higher processor
Mac OS X version 10.1.5 or higher
128 MB of RAM (required for Mac OS X)
[size=18:ae31422cf1][/size:ae31422cf1]40 MB of available hard disk space[size=12:ae31422cf1][/size:ae31422cf1]
DVD or CD-ROM drive
Internet connection required for LiveUpdate"

Dit zijn mijn specificaties: • 1.25GHz w/1MB L3 cache • 1024 MB DDR333 SDRAM • 80 GB Ultra ATA-schijf • Dvd/cd-rw • ATI Radeon 9000 Pro 64 MB, ADC/DVI • Interne 56K-modem • Apple Pro Keyboard • Mac OS • Twee FireWire 400-poorten • Vier USB-poorten • Apple Pro Mouse

Systeem 10.2.6
en een kabelinternet

maar nog niks geinstaleerd van Norton want dat lukt dus niet??

Groeten ilja

Probeer je te installeren vanaf een CD of vanaf een diskimage Dit kan verschil maken Op de CD (bootable) staat een "kaal" OS wat wordt gebruikt als je vanaf de CD opstart probeer dit, misschien helpt het

Overigens heb je Norton Antivirus niet echt nodig afgaande op de ervaringen in het topic:
MacOSX.nl Forum Index -> Software ->Anti virus software OsX?

succes
Marijn

[quote:527c01d591="Marijn"]Probeer je te installeren vanaf een CD of vanaf een diskimage Dit kan verschil maken Op de CD (bootable) staat een "kaal" OS wat wordt gebruikt als je vanaf de CD opstart probeer dit, misschien helpt het

Overigens heb je Norton Antivirus niet echt nodig afgaande op de ervaringen in het topic:
MacOSX.nl Forum Index -> Software ->Anti virus software OsX?

succes
Marijn[/quote:527c01d591]

Het is een diskimage maakt dat verschil??
Moet ik er dan een cd van branden er staat geen Kaal OS op.

groeten Ilja

Met toast kun je een bootable CD branden Kan nu ffffffff nie uitleggen hoe omdat ik op mun werk zit ik hier ffffff geen Toast voorhanden heb

Kan vanavond wel ffffff kijken als je wilt

[quote:9332a9d529="Marijn"]Met toast kun je een bootable CD branden Kan nu ffffffff nie uitleggen hoe omdat ik op mun werk zit ik hier ffffff geen Toast voorhanden heb

Kan vanavond wel ffffff kijken als je wilt[/quote:9332a9d529]

nou dat zal leuk wezen alvast bedankt!!!

Ilja

Ilja

Nou sorry dat ik gister nix meer heb laten horen maar ik kreeg onverwcht een paar maten op bezoek… zuipen dus

Ik zal vanavond alsnog fffff wat laten weten
fff geduld nog

Groet
Marijn (met koppijn)

Ilja

Geef me je mail adres maar dan stuur ik je pdf waarin alles precies staat uitgelegd

Ut gaat in de pdf over het maken van een bootable cd met daarop OSX maar dat kun je vervangen door NAV

Of surf naar
http://httpd.chello.nl/m.vandenheuvel8/html/OSX%20Jaguar%20burning%20instructions.pdf

Groet

Marijn

Hallo marijn,

Ik heb het geprobeerd maar de bootable wil perfect opstarten maar norton antivirus wil niet instaleren, hij blijft zeggen is niet geschikt voor deze computer.
Maar ik heb nog een oude G3 waar ik ook al een tijdje OS 10.2.6 op heb draaien en daar kon ik Norton Antivirus 9.0 zo instaleren.
Het lijkt wel of het niet wil instaleren op een vrij nieuwe " 3 weken oud" G4, mischien zijn er nog hulpvaargige macers die een tip hebben?

Groeten Ilja :wink:

Hallo marijn,

Ik heb het geprobeerd maar de bootable wil perfect opstarten maar norton antivirus wil niet instaleren, hij blijft zeggen is niet geschikt voor deze computer.
Maar ik heb nog een oude G3 waar ik ook al een tijdje OS 10.2.6 op heb draaien en daar kon ik Norton Antivirus 9.0 zo instaleren.
Het lijkt wel of het niet wil instaleren op een vrij nieuwe " 3 weken oud" G4, mischien zijn er nog hulpvaargige macers die een tip hebben?

Groeten Ilja :wink:

Jammer :oops: jonge dat ie het nou nog niet doet!!!!

Ik weet zo fffffff ook nie wat je verder nog kunt proberen

Ik zal die mannen van IT bij mij op mun werk wel us vrage of die nog een ideetje hebben

En inderdaad, heeft iemand hier nog een idee???

Groet
Marijn

Ha die Marijn,

bedankt voor de snelle reactie :smiley: :smiley:

we wachten of iemand nog een tip heeft?

Groeten Ilja

Is er mischien een optie om via een netwerk te instaleren zo ja hoe moet dit???????????? :o :o