Kan niet meer herstarten na installatie Tiger OPGELOST!!

Na de installatie van Tiger (bijwerken) kan ik mijn iMac niet meer herstarten of uitzetten. Hij blijft hangen bij het laatste beeld (bureaublad afbeelding) en komt daar niet meer uit totdat ik de hoofdknop ingedrukt houdt. Als ik hem dan weer opstart staat het geluid op maximaal.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? en hopelijk een oplossing?

Het spul een keer opnieuw instaleren wellicht ? Optie werk bij.

Dat zou ik tenminste zelf als eerste proberen.

Met "Disk Utility" de permissies repareren en de schijf laten controleren wil ook nog wel eens helpen.

Succes,

Groet,
Job

herstarten + :apple: + alt + p+r en 3x de boing.

P-ram zappen wil dat soort dingen ook nog wel eens verhelpen, ik heb zoiets ook eens op een Mac gehad en daarna was het over.

Huh....Mrzl

ik ben je even kwijt… Kun je iets duidelijker zeggen hoe je dat trucje uithaalt.

Pram zappen noemen ze dat

Het PRAM (Parameter RAM) opnieuw instellen

:apple: + Option + P + R

zie: HELP in je systeem!

[quote:c1975476d6="Lytstomke"]Pram zappen noemen ze dat

Het PRAM (Parameter RAM) opnieuw instellen

:apple: + Option + P + R

[/quote:c1975476d6]
Inderdaad, dit moet je doen als je herstart.
Je moet de toetsen pas loslaten als je 3x het opstartgeluid gehoord hebt.

Snappie :lol:

Nou..

opnieuw geinstalleerd = geen verandering
PRAM gereset = geen verandering

Iemand nog een ander idee??

Clean install ...

Ja maar ik ben echt bang dat ik dan niet alles gebackupt heb en straks dingen ga missen. Dus daar zit ik niet op te wachten.

als ik Archive and install doe moet ik dan ook alles opnieuw instellen? of valt dat wel mee??

[quote:ff658e15e5="MichielKarssen"]Iemand nog een ander idee??[/quote:ff658e15e5] Herstarten en meteen :apple: + S ingedrukt houden. Je start nu op in single user mode. Even wachten tot alle tekst stil staat (kan even duren), en dan type je (zonder de aanhalingstekens, en let op de spatie acher de k) "fsck -fy"gevolgd door Enter/Return. Dit kan ook even duren. Herhaal dit totdat je geen tekst meer ziet dat meldt dat iets is gerepareerd. Daarna type je "exit" gevolgd door Enter/Return waarna Mac OS X op zou moeten starten.

succes,

• Koen.

Koen,

Helaas jouw poging ook geprobeerd maar zonder resultaat. Ik krijg al niet eens foutmeldingen daar, hij gaf gelijk aan dat volume ok was.

Ik heb met Disk Warrior geprobeerd, maar die geeft gelijk “directory too demaged to repair” …

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft!!

http://www.macosxcocktail.com

misschien ist wat?

Helaas Cocktail ook geprobeerd en ook niet de oplossing.

Ik weet nu echt niet meer waar ik het zoeken moet zeg!!!

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft…

(overigens bedankt allen voor de geboden oplossingen)

Probeer het eens door de finder preferences weg te gooien en daarna direct je Mac met de aan/uit knop uit en daarna weer aan te zetten.

in je User directory > Library > preferences > com.apple.finder.plist

wederom niet de oplossing, maar toch bedankt.

als je een tweede mac kan bemachtigen moet je bij het opstarten de t inhouden dan doet de mac net alsof hij een firewire schijf is en dan alle belangrijke data eraf halen clean install en alles terug zetten

het ligt meestal aan startupitems in /Library/StartupItems die niet compatibel zijn met Tiger. Zoals die van VirtualPC en M-audio.

Maar Marc wat kan ik daar aan doen dan?

Allemaal weggooien?? ben bang dat ik dan problemen krijgen met andere programma’s of niet??

ik heb m-audio en virtualpc (in die startupitems map) weggegooid. geen problemen meer.