kan niet meer opstarten

ik heb een imac met daar op 10.2 geinstalleerd... vandeweek wou ik norton diskdocter er overheen halen, dus zette ik dat op mijn zip, en in een vlaag van verstands verbijstering heb ik de zip als opstartscijf gekozen... en nu????

NU START IE NIET MEER OP…

ik krijg een sys map met een vraagteken…

ik heb alleen de orginele schijf van 10.1 en daar wil hij niet mee opstarten, hij wil gelijk installeren…

wat moet ik doen???
Kan iemand mij opweg helpen, dat ik dit kan omzeilen, en gewoon weer van mijn HD kan opstarten?

please help me uit de brand…

jullie weten hoe erg het is als je niet kan “maccen”

groetjes Steve

Hey, Probeer eens op te starten met de -alt knop ingedrukt, als het goed is kun je nu de OSX.2 opstartschijf weer kiezen.. :wink:

misschien eens proberen met alt opstarten? in de hoop dat je het venster krijgt om te kiezen tussen os 9.2 of osX.

helpt lang wachten ook niet? ik heb het wel eens gehad dat ik een cd had geselecteerd als opstartschijf en die er vervolgens had uitgehaald terwijl hij nog geselecteerd was…

…hij ging zoeken naar de cd, na hem niet te hebben gevonden werd automatisch de hd als opstart gepakt.

ik geloof dat ik net even langzamer type dan tony :lol:

Thx!!! ik zal het proberen (al las ik net wel in een eerdere 'post' dat dat niet werkte...) maar goed, niet geschoten is altijd mis!!

hebben jullie eventueel een alternatief???

zelfde maar dan met c in de hoop dat hij geen cd vindt en alsnog de hd neemt. Of je PRAM zappen... ik weet niet of het helpt maar proberen kan geen kwaad...

ben benieuwd

Ik ben vandeweek al een paar uur bezig geweest met het proberen op te starten van dat 'ding'! PRAM heb ik geprobeert, maar deed het niet even als opstarten met C!

heb je een tweede computer met firewire?

dan kun je misschien proberen in target mode op te starten

nope ik heb geen 2e mac met firewire...

je hebt zeker ook al geprobeerd met x opstarten?

en anders kun je hier nog wat lezen

http://www.bombich.com/mactips/openfirmware.html

:) tuurlijk, opstarten met X is het eerste wat je doet toch? :)

Ik ga de rest vanacht gelijk proberen…

ik laat het vandeweek wel weten…

and thx for the support!!!

Steve!

geen dank, succes, ik ga pitten! :D

En anders de X ingedrukt houden tijdens het opstarten, dan dwing je hem met OS X op te starten.

Om vanaf de CD op te starten moet je de Restore CD gebruiken en niet de Install CD.

Daarna kan je kijken wat er mis gaat.

[quote:2b0900a99f="Missundaztood"]En anders de X ingedrukt houden tijdens het opstarten, dan dwing je hem met OS X op te starten.[/quote:2b0900a99f]

dit was ten eerste al vermeld en ten tweede werkt het alleen als je 9 en X op een partitie hebt staan!!

Jaaaa!!!!

het is gelukt :slight_smile:
Ik heb de opstart cd gebruikt van os 9
Maar de restore cd (thx adriaan) werkte inderdaad ook :slight_smile:

Met alt niet…
dan weten jullie dat ook weer :slight_smile:

Allemaal bedankt… kan ik weer effe vooruit!!!

Gr. Steve