Kan niet op het netwerk (OS9 en windows)

Als ik een netwerk verbindeing wilde maken in het oude systeem kon ik hier gewoon in de kiezer op appleshare klikken en daar de netwerkwerkschijf aanklikken naam en wachtwoord opgeven en klaar, verbinding. Nu is de systeembeheerder weer eens lang geweest nieuwe systeem (windows small business server 2003) en nu kan het dus niet. Ik zie de netwerkschijf wel maar als ik verbinding probeer te maken krijg ik de volgende melding:

De User Authentication Method die door de server wordt vereist is onvindbaar. Cotroleer de Appleshare-map in de map Extensies en probeer het opnieuw.

Volgens de netwerkbeheerder is dat omdat het nieuwe systeem strenger beveiligd is en wij op een o0ud systeem werken OS 9. Is dat zo, of kan ik er vanaf me Mac wat aan veranderen. Of ligt het echt aan de server.

Simpel gezegt; OS9 kan niet met Windows 2003 communiceren, omdat Windows 2003 geen support meer heeft voor AppleTalk.

OSX maakt gebruik van SMB. Een protocol wat ook Windows FileSharing word genoemd, en wat dus op zowel OSX als elk Windows systeem werkt…

gekend probleem, heeft dikwijls te maken met encryption die aanstaat op de server en OS 9 die geen support heeft voor dat soort encryption...

heb ooit gevonden hoe dat het exact zat maar dat kan ik nu niet onmiddellijk terugvinden.
ik dacht dat het hier* ergens stond

Thanx, gaan nu ff kijken of we het kunnen vinden. Wordt vervolgt... Als iemand nog meer info hefft is dat altijd welkom :D

kijk hier ook eens : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;834498

ben jij de enige die met een mac werkt binnen het bedrijf(netwerk) of zijn er meer? als er meer zijn met os9 dan is het een gouden actie van de systeembeheerder! kan de baas of terug naar de oude situatie of alle software voor de macs met os9 vervangen voor osx. hopelijk voor je dwingen ze niet om met een windhoos te werken.

daan.