Kan niet opstarten van Diskwarrior CD!

Ik wil graag Diskwarrior even over m'n schijf heen halen, dus opstarten vanaf de DiskwarriorCD.

Dus ik doe de CD erin en herstart m’n mac met de C heel de tijd ingehouden. Maar er komt niks, het draaikolkje blijft lang en na een tijdje een halt-teken op het witte scherm. Het is wel gewoon de DiskwarriorCD die erin zit.

Weet iemand wat dit is en hoe het op te lossen?

bvbd!

als je een intelmac hebt dan heb je een andere versie nodig

Een paar vragen die bij me opkomen:

• Heeft de DiskwarriorCD wel ooit goed gewerkt?
  • Werkt een andere DVD/CD (b.v. Tiger/Leopard) wel?

[url]http://www.alsoft.com/DiskWarrior/support.html[/url]

Als je de directory van een volume door DW wilt laten ‘rebuilden’ kun je dat het beste vanaf een secundaire/externe HD doen. Via CD/optical duurt erg lang…

:innocent:

Ik heb een Macbook...

En Diskwarrior 4.

De applicatie zelf kan ik wel gewoon draaien in Mac osx. De CD werkt dus wel.
En ja de Tiger cd werkt ook.

Als ik opstart met de alt-toets ingedrukt zie ik de diskwarrior cd wel gewoon staan. Maar als ik ervan probeer op te starten komt na een tijdje dus het halt-teken.

hoi Stove Jebs

Hoe kan ik dat doen? Ik heb wel een externe firewire harde schijf, maar ik dacht dat Diskwarrior de opstartschijf (de running schijf met het systeem erop) niet kan Rebuilden als het in gebruik is…
Of wel?

welke versie van DW staat er op de CD?

4.0

Heb diskwarrior geopend vanaf m'n externe Lacie schijf maar hij zegt dus dat hij Macosx HD niet kan rebuilden omdat het de opstartschijf is...

Ik lees op de Alsoft site: [color=blue:8c39205026]DiskWarrior 4 is now shipping on DiskWarrior CD revision 41. This CD is a universal startup CD that can start up both PowerPC and Intel Macs. All Mac models meeting the system requirements for DiskWarrior can be started from the CD.[/color:8c39205026]

Geen idee of dit op jouw situatie van toepassing is. Je hebt ooit wel van de CD kunnen opstarten?

Ik draai altijd DW via een kopie van mijn opstartschijf op een externe HD*…

*start dan dus van externe HD op

Ik kon met de gewone versie ook niet opstarten en heb dus de upgrade aangeschaft. Dan was er geen probleem meer

Op macbook pro's met led-scherm (dus vanaf mei 2007) werkt Diskwarrior 4.0 niet. De recentste update zou echter wel moeten werken.

[quote:ec21960afa="brams"]Heb diskwarrior geopend vanaf m'n externe Lacie schijf maar hij zegt dus dat hij Macosx HD niet kan rebuilden omdat het de opstartschijf is...[/quote:ec21960afa]

Je moet opstarten van de Lacie schijf en niet het programma DiskWarrior daarop plaatsen en dan proberen.
Dus een kopie maken van je Macosx HD met bijvoorbeeld Carbon Copy Cloner, booten vanaf Lacie, dan Diskwarrior vanaf de Lacie starten en dan je Macosx HD laten repairen. Dan is je Macosx HD ook niet de opstartschijf als het goed is. Bijkomend voordeel is dat je een backup van je systeem hebt gemaakt, voor het geval dat er iets mis gaat…

Of heb je het zo geprobeerd? Dan weet ik het ook niet.

Zou inderdaad een mooie oplossing zijn maar ik heb nog maar 20gb vrij op m'n Lacie :)

Ik denk dat ik gewoon maar achter die update aan moet gaan.

Bedankt voor reacties!

Denk aan je backup, schijven herstellen blijft een risico...

Ja, goeie, bedankt :)