Kan OS 9 niet vinden

Ik wil een spel installeren maar heb hier OS9 voor nodig. Heb nu OSX maar kan niet meer in de classic omgeving komen. Volgens mij moet het op 1 van de installatie cd's staan maar kan niks vinden. Wie kan mij vertellen welke cd ik nodig heb en hoe ik OS 9 classic omgeving weer kan installeren. 8)

Onder Systeemvoorkeuren staat een regelpaneel voor Classic. Die scant je schijf af naar OS 9.1 of hoger. Staat daar wat onder misschien? Dan weet je iig zekerr of het wel of niet op je Mac staat.

Kijk anders ook op de site van de maker van het spel... Blizzard biedt bijvoorbeeld een OS X installer en patches aan voor Starcraft enz

en anders moet je de systeem map en de programma map van os 9 naar jowun hd kopieren als je er aaan kunt komen dan kan je computer ook onder os 9

[quote:1546102012="MacThijn"]en anders moet je de systeem map en de programma map van os 9 naar jowun hd kopieren als je er aaan kunt komen dan kan je computer ook onder os 9[/quote:1546102012]

Ja dat wil ik ook doen, maar kan die map niet vinden op die cd’s. Weet iemand mischien op welke cd (van de instalatie of restore cd’s van m’n computer) die map moet staan en hoe ik die map er vanaf kan halen?

Classic moet op de restore cd staan. Daarvan kun je hem ook gewoon installeren zonder met mappen te slepen. Aangepaste installatie kiezen en dan Classic aanvinken.