Kan Panther niet installeren op Powerbook G4 17"

Heb geprobeerd Panther te installeren op mijn Powerbook G4 17, 1.33 Ghz, maar het installatieprogramma klapt er telkens halverwege uit. Heb de HD al geformatteerd, helpt ook niet. Via een andere computer geprobeerd, met de Powerboook als Firewire schijf. Daarbij lukte de installatie wel, maar werken ho maar. Meerdere malen na opstarten een Kernel-paniek vastloper ...

Heb uit armoe maar weer 10.2 geinstalleerd. Weet iemand wat er aan de hand is?

er is waarschijnlijk iets mis met je ram.. probeer is een van de modules eruit te halen en dan opnieuw te installeren!

Had met Hardware-test al vastgesteld dat het geheugen in orde was, maar ik heb de tweede module er nu uit en probeer het opnieuw ... Had bij mijn Powermac DP 1,25 ook al eens last van foutief RAM-geheugen. Kom later hierop terug ...

Helaas, helpt ook al niet ... bij het tweede scherm van de installer schiet de Powerbook op 'blauw scherm met ronddraaiend symbool' en doet niks meer. Moest ik weer herstarten met de aan-uit knop.

Nieuw voorstel?

misschien is het een andere ram module..

heb je de fout bij cd 1 of bij latere cd;s?

anders kan je misschien een kale installatie uitvoeren en daarna de rest
van cd doen… maar ja ik heb het vermoeden dat het al bij de eerste cd fout gaat… mhmmmm…

Het gaat inderdaad al fout bij de eerste CD. Ga nu de andere module eruit halen (de echte, van Apple ...) Kom zo bij je terug. Mooie Polaroids op je site, trouwens!

Als je de iMac in targetdiskmode (T in houden) zet. En hem installeert en er dan ook direct van opstart. Dus zeg je heb er een powerbook aanhangen dat je powerbook X opstart van af je iMac HD. En dan update. Dan moet ie toch wel werken hoop ik. Anders zeg ik gooi diskwarrior over die schijf kijken als er niks mis mee is en defragmenteer hem meteen.

Raad eens? Hij doet het! Het lag inderdaad aan die geheugenmodule. Was overigens niet de echte van Apple, maar een van Danelec ... Heb de leverancier van de module gebeld en er schijnen meer problemen te zijn met de 512 MB modules ...

Als ik dit forum niet had gebruikt, was ik er waarschijnlijk niet achter gekomen. Dankjewel dus!

Groeten uit Driehuis,

Marcel

Applaus voor HS-L :D