kan sommige emails niet openen

Besten,
ben nieuwe iMac gebruiker
heb gmail en hotmail-accounts ingesteld in mailer van iMac
Echter sommige emails kan ik niet openen, nl die waar geen blauw bolletje bij staat in de li kolom
Op mijn ipad kan ik ze daarentegen wel openen
Heb ingesteld dat de mails bewaard blijven op de respectievelijke servers
Kent iemand dit probleem ?
dank bij voorbaat

dr weekx reg

Krijg je nog een bepaalde foutmelding als je probeert deze te openen? Het "blauwe bolletje" betekend dat de mail ongelezen is, het verdwijnt vanzelf zodra je de mail leest, wat dus in jouw verhaal zou betekenen dat je iedere mail één keer kunt lezen en daarna niet meer?

En als je de mail via rechts-klik als ongelezen markeert (en het bewuste "blauwe bolletje" er dus weer bij staat), wat gebeurt er dan mee?

Het klinkt een beetje alsof mails na het lezen (misschien op een andere computer) verplaatst worden naar een andere folder en daardoor niet meer te lezen/vinden zijn op de Mac, maar ik denk dat er iets meer informatie nodig is om dit op de juiste manier te "analyseren".

beste,
dank voor uw vriendlijke respons
de account met probleem van openen van sommige mails is gmail
ik weet niet hoe, maar nu lijkt het te gaan plots
ik weet niet of ik specifiek in gmail zelf bepaalde insteelingen moet veranderen ?
gmail=google, heeft apple misschien niet graag:smile:
mvg

reg

Als Apple echt problemen zou hebben met GMail hadden ze deze waarschijnlijk niet als kant-en-klaar optie toegevoegd in iOS apparaten. ;-)

[img]/uploads/community/74ed8eab507c5f6f0200afcf48f3a29401efd0dc_9971.png[/img]

Maar begrijp ik goed dat het probleem nu verdwenen is of zijn er nog eigenaardigheden?

[url=http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=nl&answer=78892]Hier[/url] staat wat informatie van Google v.w.b. de voorkeur-instellingen voor GMail.

was zeer nuttig, dank u
inderdaad vergt instellen van gmail in de apple client specifieke regels

Besten,
Voor ipad en iphone gebeurt instellen van gmail vrij gemakkelijk, eigl,automatisch
In mac osx is het verhaal minder eenvoudig
Cfr http://email.about.com/od/macosxmailtips/qt/et_gmailosxmail.htm
Ik ga nog wat sleutelen