Even uitleggen. Ik heb een account voor mezelf, met daarnaast een aparte account voor spellen, leuk voor de kennissen. Op die manier voorkom ik dat mensen onder mijn account moeten om een spel te kunnen spelen. Nu heb ik Age of Mythology onder mijn account geinstalleerd. Het komt gewoon in de algemene programma bibliotheek te staan. Alleen wanneeer ik het wilopstarten vanuit mijn games account lukt dat niet en krijg ik de melding dat er geen bevoegdheden zijn om het logbestand aan te maken en toegang te krijgen tot de folder waarin het spel staat. Hoe verander ik dat? Ik heb al geprobeerd de account games eigenaar te maken van de folder waarin het spel staat maar dat helpt niet. Ik moet ergens bevoegdheden gaan veranderen maar ik weet zo niet waar. En vanuit mijn eigen account kan ik de andere account niet beheren. Sinds de installatie van Panther lukt mij dat niet meer.
[quote:9cba38cf50]En vanuit mijn eigen account kan ik de andere account niet beheren. Sinds de installatie van Panther lukt mij dat niet meer. [/quote:9cba38cf50]
??? Je moet toch vanuit je eigen(beheerders account) de andere accounts kunnen beheren.
Is toch alleen een kwestie van bevoegdheden toekennen.
Heb je al gekeken in:
systeemvoorkeuren>accounts
Daar de bewuste account aanklikken,
Rechtsboven het tabje ‘beperkingen’ aanklikken.
Aan de rechterzijde kun je dan kiezen waar je die gebruiker allemaal wilt toelaten.
Ja Zodiack, en daar zit nu juist het probleem. Vanuit mijn beheerdersaccount kan ik de andere account niet beheren. Er staat inderdaad bij mijn account dat ik beheerder ben, maar de andere account kan ik niet aanklikken. En dus ook de bevoegdheden niet veranderen. Daarom hoop ik dat iemand hier weet hoe ik dat kan verhelpen. Misschien dat ik daarna het probleem met het spel kan oplossen.
Het heeft waarschijnlijk iets met een Voorkeur te maken die met de registratie van het spel gepaard gaat? Als je die vindt en een alias ervan in de map Gedeeld zet, ben je dan geholpen?
Is de andere account wel eerst uitgelogd, anders kan je beheerinstellingen niet veranderen