Kan win7 niet installeren in bootcamp

Even korte inleiding:

Ik heb de boot camp wizard doorlopen, partitie 120 GB voor win7 aangemaakt en USB installatie opstart stick klaargemaakt in bootcamp.
Tot daar alles oké.

Dan start macmini (mid 2011 zonder dvd) terug op maar wilt de Windows installatie niet uitvoeren.
Al meerdere keren geprobeerd en zelfs al een clean install van macosx lion uitgevoerd om toch maar die Windows te kunnen installeren in boot camp, echter dit lukt niet.

Iemand die mij verder kan helpen

Grtz

[quote]
... maar wil de Windows installatie niet uitvoeren.
[/quote]
Wat gebeurt er dan als ik vragen mag? Hoe geeft jouw Mac dat aan?

Mac mini herstart, en scherm blijft zwart ook als ik 30of 50 minuten wacht.
Uit noodzaak hou ik dan de knop achteraan ingedrukt om macmini uit te zetten.
Dan kan ik terug herstartten met de alt toets ingedrukt zodat ik kan opstartten met macosx.

Misschien is er wat mis met de stick. Heb je Windows 7 gekocht via een webwinkel? Normaal krijg je die software in een ISO bestand. Als je dat bestand nu eens gewoon brandt op een dvd, werkt het dan niet?

Iso-bestand van win 7 is oké, heb deze al meerdere keren gebruikt om pc te installeren.
Ik heb echter geen dvd lezer met USB aansluiting en kan de gebrande versie op dvd dus niet gebruiken.

Morgen (of vandaag! Later op de dag ) zal ik nog even een andere stick proberen.

Toch bedankt en prettige Kerst.

Als iemand nog een andere oplossing weet, ik hoor het graag...

Veel succes... en net hetzelfde hé! :smile:

Ik heb precies hetzelfde probleem! ik heb een Mac Mini 2012. (met USB superdrive) Ik heb nu al 4 verschillende Windows 7 en 8 DVDs geprobeerd maar telkens krijg ik dat zwarte scherm bij het heropstarten net zoals TS.

[quote]
Not all USB sticks allow you to make them bootable (apparently). I initially tried one stick = no luck, so I had this other novelty 8GB stick that looks like a little Darth Vader (I bought it mainly for its looks), however I tried to use Bootcamp setup to make this USB stick bootable and it worked! The overall setup was still a tad buggy in that it didn't automatically install the Bootcamp drivers as part of the windows install - however there is a folder on the USB and you just run the setup and all drivers are installed...
[/quote]

Bron: https://discussions.apple.com/thread/3223363?start=0&tstart=0

Ik neem aan dat datzelfde ook geldt voor de Mac Mini.

En hoe heb je de USB bootable gemaakt dan? Gewoon de inhoud van de .iso erop gezet toch?

@ JeroenJK:

In de Boot Camp utility zit er een functie ingebouwd die je in staat stelt om een bootable USB aan te maken in dat programma zelf, zonder bv. het schijfhulpprogramma. Met andere woorden, als de TS die optie heeft gebruikt is er geen vuiltje aan de lucht.

Dan zal het wel de USB zijn.

@ Jeroen JK : ja ik heb inderdaad deze manier gebruikt, maar toch blijft er een zwart scherm nadat de Mac mini opnieuw opstart, ik denk van toch maar een dvd met USB aansluiting te kopen. Hopelijk zal het hiermee wel werken !?

Heb je al een andere USB stick gebruikt?

Ja, 2 verschillende USB sticks gebruikt:
- Sandisk u3- 4 gb
- Kingston 16 gb
Bij beide geen succes om win7 in bootcamp te installeren.
Met externe HD werkt het ook niet, dus ben ik genoodzaakt om een dvd met USB aansluiting te kopen.

Zwart scherm bij heropstarten? Hij heeft dus al coping windows files en extracting windows files gedaan? Start dan ff helemaal opnieuw. Ik had dit met mijn iMac. Kwestie van een FAT usb te maken met de naam MBRFAT. De bijbehorende drivers moet je hier op zetten. (LET OP, niet de bootcamp setup voor windows) De videokaart driver van jouw Mac. Zoek bij google maar eens op [jouw mac type] black screen during installation, je zal op de support pagina van Apple deze drivers tegenkomen

Dit was mijn probleem in ieder geval: http://support.apple.com/kb/TS3173 naar zo\'n soort pagina moet je op zoek, misschien werken deze drivers ook wel. Eerst dit doen en dan de bootcamp assistant runnen

Probleem opgelost .

Een derde USB stick (hp 8 gb) erbij gehaald, zonder probleem win7 - 64 bit geïnstalleerd en nu bezig aan zo'n 135 updates van win7.

Het lag dus duidelijk aan de USB sticks, om de een of andere reden is dit niet met alle USB sticks mogelijk !?

Grtz
en een prettig jaareinde gewenst.

@ bstik
Kreeg jij na het rebooten ook de melding ‘no bootable device insert boot disk and press any key’? In dat geval heb ik momenteel last van hetzelfde probleem als waar jij last van had. Ik maak hier uit de reacties op dat een andere USB stick een mogelijke oplossing is, dat is het proberen waard.