Kanalen via eye tv

Hoi,

Ik heb zojuist eye tv gekocht en aangesloten. Alles prima, gaat automatisch zoeken naar kanalen, maar nu komt het. Hij vindt zo veel minder kanalen dan dat ik op mijn tv heb. Zo ziet hij bv beide BBC zenders niet en nog een aantal niet.
Nu kan ik nergens ontdekken hoe ik handmatig kan zoeken naar kanalen of kanalen fine-tunen.

Iemand enig idee hoe dit te doen?

Alvast bedankt,

Makkie B. :smiley:

Betaalde zenders krijg je niet te zien...

Ik bedoel ook niet de betaalde zenders, maar bij mij zijn Cartoonnetwork en BBC gewoon gratis. Dus ik wil ze ook kunnen zien. Net als Animal planet.

[quote:f2196746f5="Makkie B"]Ik bedoel ook niet de betaalde zenders, maar bij mij zijn Cartoonnetwork en BBC gewoon gratis. Dus ik wil ze ook kunnen zien. Net als Animal planet.[/quote:f2196746f5] macfan schreef dat je dit handmatig moest doen.. effe bellen naar je cabel exploitant en de juiste frequentie opvragen

[quote:bd0ed0016d="Makkie B"]Ik bedoel ook niet de betaalde zenders, maar bij mij zijn Cartoonnetwork en BBC gewoon gratis. Dus ik wil ze ook kunnen zien. Net als Animal planet.[/quote:bd0ed0016d]

CARTOOn network… bbc en animal planet zijn geen gratis zenders…

Bij ons in het Westland zijn dat wel gratis zenders. Omgeving Amsterdam niet. Maar dat verschilt erg per gebied.

Als je bij Preferences -> General klikt op het tabblad Setup en dan met de alt-toets ingedrukt op Autotune klikt, dan kun je zelf een zender met de bijhorende frequentie invoeren.

Niets is gratis, maar zitten die zenders niet standaard in het pakket in A'dam?! Wat zit er dan wel in. Die zenders hebben we hier in Friesland er ook gewoon op.

Hoe bevalt de eye tv verder? Ik zat er ook aan te denken. Is de kwaliteit wat goed? En zit er een hoop draad aan of valt dat wel mee?

[quote:8555810293="wavk"]Niets is gratis, maar zitten die zenders niet standaard in het pakket in A'dam?! Wat zit er dan wel in. Die zenders hebben we hier in Friesland er ook gewoon op.

Hoe bevalt de eye tv verder? Ik zat er ook aan te denken. Is de kwaliteit wat goed? En zit er een hoop draad aan of valt dat wel mee?[/quote:8555810293]

Dat weet ik niet…ik heb een satteliet.

Het is toch gewoon logisch dat je in verschillende gebieden met verschillende kabel-providers verschillende gratis pakketten hebt? In Haarlem heb ik bijvoorbeeld wel 3 BBC kanalen maar geen Cartoon Network.

Om weer even on-topic te geraken: TV tuners zijn analoge beestjes en sommige tuners vinden niet alle kanalen. Dat is weer afhankelijk van hoe goed het signaal is dat je binnen krijgt. Ik heb 2 TV’s en op de één kan ik sommige kanalen nauwelijks of niet zien.

Als hij het met auto-tuning niet kan vinden, moet je het kanaal handmatig opzoeken. Soms kan je het dan nog niet vinden, in dat geval is het signaal te zwak voor het type tuner dat je hebt.

Het heeft er mee te maken dat sommige zenders in nederland op oneven kanalen worden gezet. Dat doen ze in het buitenland niet, vandaar dat je hij ze niet vind. Stel de frequentie's maar eens handmatig in, je zult zien dat hij ze dan gewoon vind.

Net gevonden in een MacFan.

Gratis of niet, wat ik wilde weten (alt-toets gebruiken) werkt super.

bij mij zijn ze dus wel gratis!

Super bedankt.

Makkie