kant en klare PHP website.

Hallo, Een kennis heeft gevraagd of ik een website voor hem kan maken. Hij wil graag aankondigingen, foto's en verdere informatie erop kwijt. Dit wil hij met veel regelmaat vernieuwen. Vergelijkbaar met de voorpagina van macosx.nl Dit moet allemaal zo simpel mogelijk, omdat ie geen ervaring met web ontwikkeling heeft.

Ik dacht daarom aan een website opgemaakt door PHP, waar hij als administrator als enige veranderingen kan aanbrengen.
Het makkelijkst leek mij daarom een soort kant en klaar pakket in de trend van phpbb.
Ik heb net even een uurtje gezocht (heb zelf ook geen ervaring met php) en kwam eigenlijk alleen veel fora en blog’s tegen.

Bestaat er een pakket wat geschikt hiervoor zou zijn?
Of kan ik beter een andere oplossing bedenken?

Alvast bedankt!

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=17627]In dit forumbericht[/url] heb je wel zoiets. Je bedoeld eigenlijk een uitgebreid CMS systeem, als ik jou was zou ik kijken of je ook MySQL tot je beschikking hebt. [url=http://www.opensourcecms.com/]Op deze website[/url] staan heel veel van dat soort dingen, kijk vooral bij de Portals, dat is hetgene wat jij namelijk bedoeld (veel CMS'en maken gebruik van een MySQL database.). Veel succes!

Je kunt evt. ook PHPNuke gaan gebruiken. Te vinden via o.a. hotscripts.com. Als je daar overigens zoekt op Portal Systems en dergelijke kom je ook veel tegen. Je zult in veel gevallen in ieder geval een webserver moeten hebben (zit in je mac in OSX; waarmee in ieder geval HTML-pagina's kunnen worden gehost) en ook PHP-pagina's moeten kunnen hosten (zie andere discussie daarover; kijk zeker ook eens op www.entropy.ch). MySQL zul je ook in veel gevallen nodig hebben (kijk ook eens op www.serverlogistics.com).

Succes ermee.

Ok bedankt, ga eens even lekker zitten spitten. Ik had al eens ergens gezien dat ze portals hadden, had alleen niet begrepen dat dat was wat ik zoek! :D

MySQL zal niet zo’n probleem zijn, hij zoekt maar een provider die dat aanbiedt!