kantelen van 2e monitor

Is het mogenlijk om mijn tweede monitor te kantelen en dat het beeld "recht" blijft.

Macos x 10.3
ATY Rage128 tweede monitor kaart
iiyama 15"

Kent iemand software?

Ati heeft display software voor OSX waar je meer mee kunt dan normaal. Misschien zit het daarin, ik weet dat het met sommige Ati kaarten wel kan maar ik dacht niet met alle. ff zoeken op versiontracker zal het leren.

Vanaf Mac OS X 10.4 kan het zeker. Tot nu toe kan het ook met bepaalde ATI kaarten maar waarschijnlijk pas vanaf de Radeon 9000 maar dat moet je opzoeken, dat weet ik niet zeker. Gebruik ook eens de zoekfunctie want ik heb nog op gelijkaardige vragen geantwoord.

[quote:57a4c40189="larridon"]Gebruik ook eens de zoekfunctie want ik heb nog op gelijkaardige vragen geantwoord.[/quote:57a4c40189]

JA dank je … (al geprobeerd natuurlijk)

IS het mogelijk om zomaar een ATI radeon 9200 of 9500 te kopen(heb ik nodig voor een 2de monitor met alleen wat gereedschappen er op) of moet het special voor de mac gemaakt zijn???? in een pc winkel zijn ze goedkopper dan bij de mac winkels! :D

[quote:5725e2a49f="alma"]is het mogelijk om zomaar een ATI radeon 9200 of 9500 te kopen(heb ik nodig voor een 2de monitor met alleen wat geredschapen er op) of moet het special voor de mac gemaakt zijn???? in een pc winkel zijn ze goedkopper dan bij de mac winkels! :D[/quote:5725e2a49f]

De PC versie werkt niet in de Mac en een Mac versie werkt niet in een PC. De Mac versies zijn inderdaad veel duurder …

Het moet een Mac versie zijn... die hebben andere firmware.

Onder panther heb je volgens ATI minimaal een Radeon 9800 nodig voor de ‘pivot’ functie.

bedank ik was vergeten te zeggen dat ik mac osx had maar ...jammer! dat het niet kan ik heb een 2de kaart nu (IX micro )die niet meer werkt met osx is het normaal? of is deze kaart kapot?

[quote:baab91435d="alma"]bedank ik was vergeten te zeggen dat ik maocsx had maar ...jammer! dat het niet kan ik heb een 2de kaart nu (IX micro )die niet meer werkt met osx is het normaal? of is deze kaart kapot?[/quote:baab91435d]

Kan je het nog eens zeggen maar met duidelijke zinnen? Ik snap niet wat je bedoelt, sorry.

Ik heb in mijn G4 2 video kaarten , 1 ATI Radeon en een IX MICRO . De IX micro doet het niet meer sinds de installatie van macosx . is het toevallig (kapot!) of kan dat niet in deze setting? Onder 9.2 had ik geen probleem Duidelijk?

[quote:1492818856="alma"]Ik heb in mijn G4 2 video kaarten , 1 ATI Radeon en een IX MICRO . De IX micro doet het niet meer sinds de installatie van macosx . is het toevallig (kapot!) of kan dat niet in deze setting? Onder 9.2 had ik geen probleem Duidelijk?[/quote:1492818856]

Nu versta ik het :slight_smile:

Doe eens een Google search. Er zijn alleszins mensen die hun IX MICRO kaart aan de praat krijgen onder Mac OS X:

http://www.ocforums.com/archive/index.php/t-357087.html
www.ocforums.com/archive/index.php/t-357087.html

Succes ermee!

Merci!

:slight_smile: