Kapotte iMac 333

Ik heb een kapotte iMac 333. Het moederbord werkt. Maar zogauw hij de monitor aanzet is het gedaan met spelen. Hij geeft dus wel de goede PLING (opstartgeluid). Maar als de monitor aangaat is het gedaan. Ik heb het ding opengevezen en de monitorkabel uitgetrokken. Ik kon hem daarna probleemloos aanspreken vanuit VNC (MacOSX VNC eropgezet). Hij werkt voor de rest prima.

Weet er iemand wat ik kan doen, of is er iemand met een kapotte iMac waarvan hij denkt dat de monitor misschien nog werkt ? Iemand enig idee.

Helaas, de meeste kapotte iMacjes hebben dit probleem. Ik heb er zelf ook 2 staan, beide een kapot video/power board. Je kan echter wel een ander beeldscherm aansluiten wellicht op de beeldschermpoort onderin (of hadden alleen de 233tjes die?).

Ik heb het zelfde probleem. Voor dat ie er helemaal mee ophield, gaf het beeldscherm zo nu en dan een flikker, begrijp achteraf waarom. :oops: Waar zit de aansluiting dan ? :finderoud:

Als je het ding openschroeft kan je een Old Style monitor aansluiting vinden onderaan de Mac. Je kan een standaard VGA monitor aansluiten met een adapter. Ik ga dat dit weekend eens proberen. Ze verkopen ze voor 15 € bij itpro in Belgiê.

http://www.itpro.be/productdetail.php?articleno=108

Dan kan ik de volgende weken verder, en zal dan toch echt een iMac G5 moeten kopen. Erg he :slight_smile:

bij onze lc 475 :P hebben we ± hetzelfde probleem, maar na een 3tal keer opnieuw aan/uit zetten doet die het toch (ineens wat flikkeringen in het scherm en het werkt terug)

In de Macfan 54 staat een leuk stukje om van een iMac moederbord een surrogaat Xserve te maken d.m.v. een iRack. Pagina 26 (Server-perikelen).

Ging wel over een iMac DV btw

www.marathoncomputer.com

Maar hij is er ook voor een tray-loading iMac $ 399

Ik ben wel van plan hem te blijven gebruiken als FileServer. En met VNC kan ik er dan sowieso wel aan.

[quote:d3e6573c95="bartvdpoel"]Ik heb een kapotte iMac 333. Het moederbord werkt. Maar zogauw hij de monitor aanzet is het gedaan met spelen. Hij geeft dus wel de goede PLING (opstartgeluid). Maar als de monitor aangaat is het gedaan. Ik heb het ding opengevezen en de monitorkabel uitgetrokken. Ik kon hem daarna probleemloos aanspreken vanuit VNC (MacOSX VNC eropgezet). Hij werkt voor de rest prima.

Weet er iemand wat ik kan doen, of is er iemand met een kapotte iMac waarvan hij denkt dat de monitor misschien nog werkt ? Iemand enig idee.[/quote:d3e6573c95]

Is het toevallig alleen met macosx of ook met OS9 of combinatie
Anders is er een firmware te verkrijgen bij Apple die dit oplost. Ik heb hetzelfde probleem gehad(denk ik)toen ik een iMac 400 mHz kocht , scherm was ook gigantisch verdwenen, daarna nooit geen last meer van gehad , zie “Hardware forum” of is de laatste Firmware al geinstalleerd?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130

[quote:ded779d506="MacFloo"][quote:ded779d506="bartvdpoel"]Ik heb een kapotte iMac 333. Het moederbord werkt. Maar zogauw hij de monitor aanzet is het gedaan met spelen. Hij geeft dus wel de goede PLING (opstartgeluid). Maar als de monitor aangaat is het gedaan. Ik heb het ding opengevezen en de monitorkabel uitgetrokken. Ik kon hem daarna probleemloos aanspreken vanuit VNC (MacOSX VNC eropgezet). Hij werkt voor de rest prima.

Weet er iemand wat ik kan doen, of is er iemand met een kapotte iMac waarvan hij denkt dat de monitor misschien nog werkt ? Iemand enig idee.[/quote:ded779d506]

Is het toevallig alleen met macosx of ook met OS9 of combinatie
Anders is er een firmware te verkrijgen bij Apple die dit oplost. Ik heb hetzelfde probleem gehad(denk ik)toen ik een iMac 400 mHz kocht , scherm was ook gigantisch verdwenen, daarna nooit geen last meer van gehad , zie “Hardware forum” of is de laatste Firmware al geinstalleerd?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130[/quote:ded779d506]

Tja, maar hoe doe je dat als je Mac ff lijkt op te starten en dan meteen weer uitgaat ???

:finderoud:

[quote:e62e8df889="bartvdpoel"]Als je het ding openschroeft kan je een Old Style monitor aansluiting vinden onderaan de Mac. Je kan een standaard VGA monitor aansluiten met een adapter. Ik ga dat dit weekend eens proberen. Ze verkopen ze voor 15 € bij itpro in Belgiê.

http://www.itpro.be/productdetail.php?articleno=108

Dan kan ik de volgende weken verder, en zal dan toch echt een iMac G5 moeten kopen. Erg he :-)[/quote:e62e8df889]

Laat ff weten of dat gelukt is 8)

Tja, maar hoe doe je dat als je Mac ff lijkt op te starten en dan meteen weer uitgaat ?????

Je kon hem toch zonder de monitor starten via de methode dat je beschreef dat hij verder goed werkt, dan kun de firmware toch installeren???

Daar ben ik vanuit gegaan toen je dit erbij had staan.

[quote:ac00ba7201="MacFloo"]Tja, maar hoe doe je dat als je Mac ff lijkt op te starten en dan meteen weer uitgaat ?????

Je kon hem toch zonder de monitor starten via de methode dat je beschreef dat hij verder goed werkt, dan kun de firmware toch installeren???

Daar ben ik vanuit gegaan toen je dit erbij had staan.[/quote:ac00ba7201]

Ik haakte alleen op dit draadje in omdat ik denk ik het zelfde probleem heb. 8)
Lees het maar ff terug :slight_smile:
Mijn probleem is denk ik net iets anders maar het lijkt er verdomd veel op.

Ik ben nog niet bij de Mac Dealer geraakt voor een verloopstekker voor de monitor. Maar mijn Mac werkt nu wel probleemloos.

Het is een Hardware probleem hoor. Heeft volgens mij niets te maken met firmware. Als ik het goed heb beh ik voor de installatie van 10.2 er de laatste opgezet.

Als het lukt met die verloopstekker laat ik het weten in een nieuw draadje