kapotte iPod

Verdorie.... De iPod van mijn dochter is kapot, hij geeft alleen nog maar het "sad-iPod" icoon. Ik heb hem teruggebracht naar Dixons waar hij anderhalf jaar geleden gekocht is. Ik kreeg een telefoontje van hen, ze wilden hem wel opsturen, maar reparatie zou gegarandeerd € 380,- kosten. Dan zou ik dus net zo goed een nieuwe aan kunnen schaffen. Weet iemand wellicht een bedrijfje dat iPods repareert en niet zulke hoge prijzen rekent en daarbij ook te vertrouwen is? Ik had namelijk al gelijk een internetbedrijfje gecontacteerd voor reparatie en kreeg een mailtje met een casusnummer terug met de mededeling dat er nog contact met me opgenomen zou worden. Een week gewacht en niemand die contact met me opnam, dus maar zelf naar het telefoonnummer gebeld dat ik op de site las, maar daar kreeg ik geen gehoor. Erg vertrouwenwekkend is dat niet voor mij...

Heb je dit op de Apple site al bekeken?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771

Het vervelende van die reparaties is, is dat de prijzen vanuit Apple hoger liggen dan een nieuwe iPod. Het apparaat valt buiten de garantie. En reparatie is gewoon heel duur, als het binnen de garantie is wordt er meestal gewoon een nieuwe op gestuurd.

Op zich is het ook niet vreemd:

• iPod moet in behandeling worden genomen.
  • Er moet onderzoek gebeuren naar de oorzaak.
  • Vervolgens moeten er onderdelen besteld worden die vervangen moeten worden.
  • De iPod moet gerepareerd worden en weer teruggestuurd

Worst-case is het gewoon niet rendabel om de onderdelen te vervangen.

Al deze handelingen hierboven kosten heel veel manuren en dus heel veel geld. Er moeten heel veel spare-parts op voorraad gehouden worden.

Ik snap wel dat je hier als consument geen zak aan hebt als je apparaat stuk is, maar vanuit een business oogpunt is het wel te begrijpen.

dank voor je reactie, ik begrijp dat ik beter een nieuwe kan kopen :(

Een nieuwe en dan wel een van een ander merk. Eens kijken hoelang een ander merk het volhoudt?

Wat is dat voor een reactie? Alsof ik hier loop af te geven op Apple? :?

gewoon een beetje je twee jaar garantie eisen! (in europae krijgt iedereen minimaal 2 jaar garantie op elektronica). Als ze dit niet willen geven een consumentenorganisatie inschakelen...

@MacManiak, hij heeft geen enkele keer afgegeven op Apple. En de teleurstelling begrijp ik. Het is nooit leuk als iets stuk gaat en je moet een nieuwe kopen.

@Samheijsens: Wat je zegt is niet waar. Je kan je 2 jaar garantie alleen claimen: Als je aan kunt tonen dat een defect al aanwezig was op het moment dat je het apparaat hebt aangeschaft.

de kapotte verkopen op marktplaats heb je weer een beetje geld voor een nieuwe. je ziet best vaak op marktplaats dat mensen opzoek zijn naar oude ipod's.

[quote:a37172fff2="stel maar"]de kapotte verkopen op marktplaats heb je weer een beetje geld voor een nieuwe. je ziet best vaak op marktplaats dat mensen opzoek zijn naar oude ipod's.[/quote:a37172fff2]

Ja inderdaad, ik zoek ook dagelijks marktplaats af naar kapotte oude iPods! Prachtige dingen :wink:

Offtopic @1962guitarman: is dat een PRS Hollowbody in je avatar?

R.I.P. :(

[quote:158f369ddd="RiFF"][quote:158f369ddd="stel maar"]de kapotte verkopen op marktplaats heb je weer een beetje geld voor een nieuwe. je ziet best vaak op marktplaats dat mensen opzoek zijn naar oude ipod's.[/quote:158f369ddd]

Ja inderdaad, ik zoek ook dagelijks marktplaats af naar kapotte oude iPods! Prachtige dingen :wink:

Offtopic @1962guitarman: is dat een PRS Hollowbody in je avatar?[/quote:158f369ddd]

Nee, het is een Gibson 175 es

ok :)