Omdat mijn eerdere topic (http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152231&highlight=) in twee weken tijd niets anders opleverde dan (weer...zucht) een discussie over garantie en Apple, probeer ik het opnieuw.
Als ik een cd in mijn MacBook stop, dan klinkt er een korte ratel, en even later een lange ratel, waarna de drive de cd weer uitspuugt. Vervelend geluidje, als je het mij vraagt, klinkt namelijk als kapot.
Is er een methode om dit zeker te weten? En weet iemand wat het kost om te laten repareren - zit ruim buiten garantieperiode?
Zelf doen is op zich wel een optie, heb de guide op iFixit.com eens bekeken, lijkt me op zich te doen, maar niet eenvoudig. Een losse drive daar kost $200…slik. Maar ja, zonder drive is ook maar zonder drive…
Wat is ruim buiten de garantie, ik heb ook een soort gelijke probleem gehad met mijn superdrive. Na 1,5 jaar defect gegaan en uiteindelijk als nog onder garantie gerepereerd.
Inmiddels een tijdje later, maar ik heb met vandaag met succes een SuperDrive ingebouwd, gekocht via eBay voor het luttele bedrag van $55. Heb dus weer een dvd-drive, en dat inbouwen viel echt heel erg mee (met behulp van ifixit.com).
Gewoon bellen met Apple, en die sukkels vertellen dat er in Europa dingen bestaan zoals het "conformiteitbeginsel", en een "richtlijn 1999/44/EG betreffende de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen". Zo heb ik een paar weken geleden ook een gratis SuperDrive kunnen regelen voor een MacBook die volgens Apple al lang buiten garantie was.
Mijn Pioneer is namelijk ook overleden, het goedkoopste is wat ik tegen kwam is bij MailaMac iets van € 90,00 dus die 55 dollar valt mij mee, alleen wat voor merk is en is het compatibel met Apple.
Lang leve eBay, en een Chinees..Was binnen een week bezorgd vanuit China. Is gewoon een refurbished Apple part, een Matshita UJ-857. Zoek daar maar eens, aanbod is best groot!