Toen ik mijn laptop kocht had ik er 512 mb werk gehuegen in zitten. jaar later heb ik er 512 bij gekocht. Toen heb ik er eentje uit gehaald en aan een vriend gegeven. zelf heb ik een nieuwe 1024 mb kaartje erbij gekocht en erin gestopt. Dit ging goed, tot ik er laatst achter kwam dat ik maar 1gb werkgeheugen effectief gebruikte. In het systeem profiel stond ook maar 1 slot aangegeven. Ik heb de geheugen kaartjes eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, dat werkte, voor een paar minuten, toen kreeg ik een kernel. Vervolgens heb ik wat uitgeprobeerd, 512 mb boven 1024 onder, alleen 1024 onder, alleen 512 onder, alleen 1024 boven, alleen 512 boven. Het ging telkens mis wanneer ik een kaartje in mijn onderste slot deed. Wanneer er een kaartje in zat kreeg ik een kernel of hij deed gewoon helemaal niks meer. Soms na 4 minuten soms na 10 minuten, misschien was het afhankelijk van hoezeer ik mijn laptop belastte?
Dus nu kan ik volgens mij wel de conclusie trekken dat er iets mis is met het onderste slot. is er nog een manier om dit te checken en vooral te fixen!?
want mijn laptop is wel erg traag!
en zijn er ook 2gb kaartjes te koop voor mijn 3.5 jaar oude g4?