Hoi allemaal,
Vorige maand is de superdrive van m’n macbook pro van 1 jaar en 1 maand oud kapot gegaan: als je er een dvd/cd in doet, lijkt het mechanisme vast te komen zitten waardoor het rare geluiden maakt en waardoor dvd’s er met een grove kras weer uitkomt.
Ik heb met apple gebeld en werken op geen enkele manier mee. Ik heb ze voorgelegd dat ik inderdaad geen garantie meer heb, maar wel de conformiteitsvereiste waarbij een leverancier verplicht is een deugdelijk product te leveren (in dit geval met een levensduur van minimaal 3 jaar). Ik heb de laptop altijd binnenshuis gebruikt, weinig dvd’s gefikt en gespeelt en er fatsoenlijk mee omgegaan. Bovendien verwacht ik van een laptop van 2700 euro dat het goede kwaliteit betreft. Wat betreft de conformiteitsvereiste: Hierbij moet aangetoond worden dat het defect niet door gebruik komt, en dat kan het apple repair center niet. Apple geeft aan dat ik het zelf moet oplossen: Ik moet hem laten repareren op eigen kosten of nar een advokaat stappen.
Kosten reparatie: 330 euro…
Dan maar zelf vervangen denk ik? Ik heb geen zin in rechtzaken (heb geen rechtsbijstand)
Dus mijn vraag…
[b:4946a2be8e]Wie weet waar ik spare superdrives kan kopen van dit type? [/b:4946a2be8e]Het gaat om een superslim drive Matsushita UJ-857. die zijn net iets dunner dan normale drives en dus kunnen alleen dit soort drives erin.
iemand anders soortgelijke problemen gehad?
alvast bedankt iedereen
Jochem