kapotte superdrive NA 10.4.4 ????

even nieuwsgierig. Werk al aan jaar met alle plezier op mijn 15'' Al Powerbook, maar sinds de 10.4.4 upgrade (of althans....nagenoeg dat moment) weigert mijn superdrive. Lezen, branden, CD's DVD's, maakt niet uit. Elke schijfje wordt er na paar seconden uit gemikt.

Zijn er nog anderen die iets soortgelijks ondervinden ???

En als je met een eerdere versie van OSX werkt? Ik weet niet of je systeemupdates kan ongedaan maken op de een of andere manier (downgraden zeg maar). Het is me wel gelukt met QuickTime en om van 10.4 naar 10.3 te gaan dmv Archiveer en Installeer...

[quote:16b87747d3="Rolf"]even nieuwsgierig. Werk al aan jaar met alle plezier op mijn 15'' Al Powerbook, maar sinds de 10.4.4 upgrade (of althans....nagenoeg dat moment) weigert mijn superdrive. Lezen, branden, CD's DVD's, maakt niet uit. Elke schijfje wordt er na paar seconden uit gemikt.[/quote:16b87747d3] Om dit te testen, zou je kunnen proberen op te starten van je installatie-cd of -dvd. Als dat gewoon werkt, ligt het in elk geval niet aan de drive. Maar anders...

de mijne is wel al's kapot geweest - gelukkig wel binnen garantie. Kapot gaan kan dus wel.

ik heb precies het zelfde!! niet bij elke dvd maar veel wel./.. ook lege die ik eerst gewoon kon branden worden gelijk eruit gespuugd weer.

zit er ook al van te balen

Combo updater er over heen gooien ? [url=http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1044combo.html]hier te vinden[/url]

Bij mij ging een dag na het aflopen van m'n AppleCare het branden van DVD's niet meer, enorm balen. Op zich ging het branden wel, maar de DVD's konden daarna niet meer gelezen worden. Ik was me toch pissig, zeker omdat ik de kosten van een nieuwe SuperDrive al voor me zag...

Maar goed, na 3 Apple DVD’s te hebben verknald, heb ik de volgende ochtend een DVD-RW leeggemaakt en die gebrand, ditmaal met succes. Toen ik daarna een Apple DVD pakte waar ik in 2003 een backup op had gezet… deed die het ook niet.

Wat blijkt nu, alle 6 de Apple DVD’s uit 2003 kan ik weggooien, ik baal er flink van, maar goed voortaan dus naar de houdbaarheid kijken… :? Als die is te vinden. :roll:

Even weer On-topic: Toen in 2003 mijn iMac G4 een week ofzo oud was, begon de SuperDrive alle DVD’s uit te spugen, de SuperDrive bleek toen kapot te zijn. Als de tip van Esquare dus niet werkt… :?

Heb er al van alles overheen gegooid....en ook geprobeerd om vanaf DVD op te starten.....maar die gooit ie er natuurlijk uit. Na even puzzelen....en C ingedrukt houden nij het opstarten terwijl ie continu de DVD eruit probeert te duwen.....rest me volgens mij maar een conclusie.....

Tja, mocht het nog meevallen, dan zal de dealer het je wel vertellen, helaas... :? Succes! :|