Karaoke titels in iMovie

We gaan voor een basisschool op een bestaande video clip een zelf gemaakte tekst zingen en willen onderin de clip de tekst die wordt gezongen mee laten lopen.
Het liefst zo dat de woorden op het juiste moment omkleuren en het meezingen makkelijker wordt. Is dit eenvoudig te doen in iMovie?
Titels toevoegen op zich werkt wel maar het gaat speciaal om het 'karaoke-effect".

Groet Frank

Ik doe veel met iMovie, maar echt woord voor woord laten oplichten in het juiste ritme gaat je hier niet lukken.

Dank je voor de reactie. Hoe zou jij zoiets oplossen? een ander pakket of bestaan er ook iMovie plugins?

Dit kan met FCPX (Final Cut Pro). Maar om het redelijk prijzige FCP speciaal hiervoor aan te schaffen is een keus die je zal moeten maken.

FCP is toch ook beschikbaar als trial?

Klopt.
http://www.apple.com/finalcutpro/trial/
Je hebt 30 dagen de tijd om uit te zoeken hoe het moet en het uit te voeren. Of je moet eerst uitzoeken hoe het moet, dan de trail downloaden en dan heb je nog 30 dagen om het uit te voeren.

Super bedankt, ik ga daarmee aan de slag. Zal vast wel een tutorial voor te vinden zijn.

Ik heb hier veel aan gehad.

Door de tijdsdruk die er op dit project stond zag ik de extra leertijd voor FCP even niet zitten.
Uiteindelijk bereikte ik in iMovie met de titeloptie “Onscherpe rand” in prima alternatief. Door de titel net zo veel tijd te geven als de gezongen tekst, wordt de tekst zichtbaar op het moment dat er moet worden gestart met zingen en stopt het heel natuurlijk als de tekst klaar is. Het werkte goed.

Zou graag een link plaatsen naar het filmpje, maar doordat er gebruik is gemaakt van een bestaand muzieknummer werd het op youtube geblocked.

Bedankt voor het meedenken.