Kassa software

Bestaat er kant en klare kassa software? Geen poespas, maar lekker eenvoudig?

[url=http://checkoutapp.com/]Checkout[/url] .. komt geloof ik ook van Nederlandse bodem.

[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130341] Horeca/Restaurant kassasoftware[/url]

Ik gebruik Checkout (ca.300 euro per licentie). Voor elke extra mac die je aansluit, moet je een lic.bijkopen.Er zitten wat ruwe kantjes aan. Om 2 dingen te noemen:afsluiten van sommige vensters sluit ook het prog.af en een gemaakte factuur kun je niet aanpassen,enkel crediteren. Ik gebruik een Engelse versie,intussen bestaat er ook een Nederl.denk ik.

Er bestaat ook geloof ik iets wat Merlijn Kassa heet, moet je even zoeken.

[quote:176a62c9ea]en een gemaakte factuur kun je niet aanpassen,enkel crediteren.[/quote:176a62c9ea]

Dit is wel redelijk standaard in administratie programma’s, je mag je boekhouding niet zomaar doorstrepen en veranderen. financiele

Het zou juist een slecht boekhoudprogramma zijn indien je een gemaakte factuur of een boeking wel kon aanpassen zonder sporen na te laten.

Checkout is de prettigste en meest Mac-achtige voor zover ik weet, zeker nu netwerken ook kan.

Juist. Als het de bedoeling is geen sporen na te laten. Maar het is de bedoeling correcte facturen te maken. Bv.Checkout berekent soms niet exact na de komma.Producten kosten dan samen €39,98 of €40,01 ipv.€40. Heeft kennelijk iets te maken met hoeveel cijfers je na de komma invoert. Wil je dit aanpassen dan moet je van de gemaakte factuur een creditnota maken en daarna weer een nieuwe factuur. Toen ik het programma testte (layout,logo,..), heb ik zo'n 15 pro-forma facturen gemaakt die ik dan telkens weer moest crediteren om het systeem op 0 te zetten. Je kan de facturenteller niet op 0 zetten, hij telt ,in mijn voorbeeld, door vanaf 16. In iBiz (is wel geen echte winkelsoftware) bv. kun je gewoon verbeteren op de factuur zelf. Het is toch uiteindelijk de papieren factuur die definitief is (bv.in pdf), wat op de mac staat zijn 'kladversies' . Vlg.mij is het beter dat je gemaakte facturen wel uit de lijst kunt gooien en dat ze in een soort logboek staan met een uitleg waarom dat zo is.

Verder is Checkout best OK, al gaat het wat traag op de ppc-powerbook.In Intel zou het veel sneller werken,hoor ik.