kbits / byts ?? Casema klopt dit?

[quote:68c9f38b12]Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’ Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de download snelheid met maximaal 60% omhoog en de upload snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een download snelheid van 10 Mb. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10 Mb-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.

“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70Mb. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en download capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”[/quote:68c9f38b12]

Dit las ik op internet. Maar dit klopt toch niet. Het moet toch zijn 1 mb/s? Want zij zeggen in de advertentie:

Downloaden 10000 kbit/s
Uploaden 1050 kbit/s

Of ben ik nu gek :?

Nee, volgens mij klopt het wel. Snel toch? (Las ik overigens al enige tijd geleden)

Wil ik ook!

Hopen dat @Home snel volgt :evil:

10000/8 antwoord delen door 1024. Dan zou je met iets van 1,220 megabyte downloaden.

Dus klopt het niet en is het 1,2 mb/s inplaats van 10 mb/s. Zou wel mooi zijn trouwens, Heb je een dvdtje zo binnen.

Het is wel 10mb /s maar dat is Mbit. En niet megabyte.

Het is inderdaad supersnel! Ik weet niet precies wat de notatie is maar volgend mij is een kleine b byte. Maar dat kan ook net andersom zijn.

[quote:d92c42fb7e="Freerk"]Dus klopt het niet en is het 1,2 mb/s inplaats van 10 mb/s. Zou wel mooi zijn trouwens, Heb je een dvdtje zo binnen.[/quote:d92c42fb7e] Het klopt toch. De berekeningen die hier staan zijn goed. Dus geniet binnenkort maar van deze heerlijke snelheid.

Voor de rest sluit ik me bij MacEddy aan: Wordt @Home @Sloom of gaan ze mee? :stuck_out_tongue:

Ik ben is even benieuwd. Is er iemand die al snelheden boven de 800kb/s heeft gehaald?

ik heb geen casema, maar wel een 10mbit lijn en 800kbps is geen probleem (als je een beetje goeie server hebt natuurlijk)