Keihard opstartgeluid!

Weet iemand hoe ik de enorme boing bij het opstarten zachter kan zetten (zonder dat ander geluid daarmee ook meteen zacht staat)? Op iMac G5 met Panther. Ik heb dit nog nergens kunnen vinden...

Probeer eens in iTunes het volume zachter te zetten, met het schuifknopje in iTunes links boven.

het geluid van de boing is afhankelijk van hoe hard je het geluid op de mac hebt ingesteld. Als je het volume dus voor het afsluiten dus even terugzet dan is de boing ook zachtjes

Scenic20

Dank je, dat zal ik dan doen. Ik hoopte dat het een aparte instelling was, omdat de boing echt oorverdovend is terwijl mijn gewone volume niet hard staat.

Er is een prefspane voor, zie: http://www.macupdate.com/info.php/id/16425

[quote:e8f5f417b1="scenic20"]het geluid van de boing is afhankelijk van hoe hard je het geluid op de mac hebt ingesteld. Als je het volume dus voor het afsluiten dus even terugzet dan is de boing ook zachtjes.[/quote:e8f5f417b1] Volgens mij klopt dat niet, of het moet veranderd zijn, maar alleen uit en aan was te regelen met het volume. Daarom is er de oplossing waar TonE naar verwijst, die overigens ook op onze eigen site wat te vinden bij Tips en Truuks, kijk hier maar eens: [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1225]Ook genoeg van het opstartgeluid?[/url]. :innocent:

[quote:b2ad703571="PeterK"]Probeer eens in iTunes het volume zachter te zetten, met het schuifknopje in iTunes links boven.[/quote:b2ad703571]

Dat is de grootste onzin opmerking van vandaag :slight_smile:

Op de nieuwere machines zoals iMac G5 en gewone G5’s is het BOING volume afhankelijk van het systeemvolume. Als je je Mac uit zet, zet dan eerst het volume naar beneden (met de volume knoppen op het toetsenbord) zodat er nog 1 blokje over is.

Als je het helemaal uitzet helpt het niet, de zachtst mogelijke waarde is 1 blokje. Bij opnieuw opstarten zal de BOING een stuk prettiger zijn.

Heb me altijd al afgevraagd waarom die 'boing' afhankelijk is van het systeemvolume... deze zou volledig afhankelijlk ingesteld moetenkunnen worden Steve! Ik ga toch maar eens die prefpane bekijken want ik schrik me iedere dat weer een ongeluk.

De BOING is net zoiets als de 1 knops muis.

Apple kan het simpelweg niet meer afschaffen omdat ze dan zwaar voor lul staan.

[quote:a7f8bdf16b="Pliep"][quote:a7f8bdf16b="PeterK"]Probeer eens in iTunes het volume zachter te zetten, met het schuifknopje in iTunes links boven.[/quote:a7f8bdf16b]

Dat is de grootste onzin opmerking van vandaag :slight_smile:

Op de nieuwere machines zoals iMac G5 en gewone G5’s is het BOING volume afhankelijk van het systeemvolume. Als je je Mac uit zet, zet dan eerst het volume naar beneden (met de volume knoppen op het toetsenbord) zodat er nog 1 blokje over is.

Als je het helemaal uitzet helpt het niet, de zachtst mogelijke waarde is 1 blokje. Bij opnieuw opstarten zal de BOING een stuk prettiger zijn.[/quote:a7f8bdf16b]

Ach, ik mag er toch ook wel eens naast zitten, en ik was niet eens dronken. Maar zonder gekheid, ik ga dit nog even checken op mijn iMac G4, ik zal er wel helemaal naast zitten, en het zal wel gewoon het systeemvolume zijn.

EDIT: Bedankt TonE, werkt perfect!

Hee TonE, dat is een leuk programmaatje! Ik ga ervan uit dat het werkt, maar dat blijkt morgen pas. Inderdaad werd ik vandaag gewoon weer oorverdovend begroet ondanks het zacht zetten van alle mogelijke geluidsinstellingen voor het afsluiten gisteren... maar ik heb hier alle vertrouwen in.