Ken iBook niet meer updaten vanaf 10.2.1... :-(

Na kort overleg met mezelf toch maar besloten weer gewoon Mac OSX 10.2 op mijn iBook te zetten.

Na eerst weer de stomme fout te hebben gemaakt om daarvoor ORIGINELE Jaguar CD’s te gebruiken (wat dus niet werkt) heb ik de ORIGINELE Installatie CD’s van de iBook gebruikt.

Daarna via Update een poging gedaan om naar 10.2.8 te updaten. (Het is nu 10.2.1). Ik kreeg te zien dat die precies 100 MB aan zooi zou worden en begon met downloaden, maar na iets meer dan de helft ging de boel al installeren en kapte er vervolgens mee. Mislukte update.

Dus ik dacht een stapje terug te doen en heb de Combined Update 10.2.6 gedownload. Deze wil echter ook niet installeren en stopt met de wazig melding “Disk does not meet requirements” of iets in die zin.

Kortom, ik kom niet verder dan de 10.2.1 die er nu op staat en diengevolge kan ik ook geen andere updates installeren (zoals de nieuwe iChat, iPhoto, noem maar op) omdat Apple de onhebbelijke gewoonte heeft geen support meer de geven voor een OS dat langer dan een half jaar oud is. :evil:

Wie helpt mij even verder? Klinkt dit als een bekend probleem en is er een oplossing voor?

Okee, het probleem is al opgelost. Na mijn switch dacht ik een beetje van dit soort praktijken verlost te zijn, maar ik moest dezelfde update (10.2.8) gewoon vier (!!!) keer uitvoeren en dan kwam 'ie steeds weer een stukje verder... handig!!!

Je kunt bij Programmatuur Update ook aangeven dat de programmatuur eerst naar je iBook wordt gedownload. Vervolgens kun je dan handmatig de update starten. Dat wil nog wel eens helpen als je een storing krijgt tijdens het standaard update proces.

[quote:1b791ac76d="macpro"]Je kunt bij Programmatuur Update ook aangeven dat de programmatuur eerst naar je iBook wordt gedownload.[/quote:1b791ac76d]

Oh, da’s wel een handige optie, bedankt voor de tip! Dan kan ik ook meteen alle updates apart opslaan voor het geval ik nog eens een keer de boel verkloot (ben ik goed in) en ik de hele handel weer opnieuw moet installeren en updaten. :stuck_out_tongue:

Misschien heb je hier al rekening mee gehouden, maar ik heb sinds gisteren eindelijk een nieuwe goede batterij voor m'n ibook. Want al die updates zorgden er voor dat m'n batterij niet verder dan 10 procent ging. Dus nu zit ik met 10.2.1 en daar werkt het wel goed op!

En nou wachten op Panther want daar schijnt het probleem weer opgelost te zijn.

[quote:9e8f41eeda="boelie"]Want al die updates zorgden er voor dat m'n batterij niet verder dan 10 procent ging.[/quote:9e8f41eeda]

In tegenstelling tot veel anderen (als ik zo eens op het forum rondlees) heb ik nooit problemen met mijn accu gehad. Ik heb mijn iBook nu een jaartje denk ik zo en hij blijft altijd netjes tot 100% laden, geeft braaf een melding als ik nog maar 5% power over heb en heeft nog steeds genoeg capaciteit om twee complete speelfilms op DVD te bekijken op de accu. En dat terwijl ik 'm tegenwoordig toch bijna dagelijks helemaal leeg gebruik en weer oplaadt.

Blijkbaar heb ik eindelijk eens een keer mazzel met iets. :wink:

Gelukkig maar :wink: