Ken je 'Racer'?

Ben niet zo'n spelletjes type, maar kennen jullie deze: [url=http://www.racer.nl]Racer[/url]? Ziet er best leuk uit en is nog van eigen bodem ook. Je kunt ook allerlei auto's en tracks downloaden.

Promo filmpje in real formaat: http://www.racer-xtreme.com/dl/video/racer256-512.ram

##

Ik kende het spel al, had het vorig jaar al op m'n computer staan maar het was niet heel erg uitdagend...

Misschien heb ik oudere versie, maar ik kon de toetsencombinaties niet vinden...?? Dus met andere woorden, "mijn" auto kwam geen meter vooruit., :?

##

Nog duidelijk in beta-stadium. De auto's gaan dwars door vangrails heen en zo zijn er nog meer schoonheidsfoutjes. Multiplayer-optie werkt niet.

Dit spel werd volgens mij bij linux geleverd. Ik had vorig jaar Suse gekocht en daar zat ook Racer op en deze werkte toen ook al met hetzelfde systeem (met de muis) het zag er alleen wel een heel stuk minder mooi uit ;)

Is best wel een geinig spel

Op dit moment nog niet echt een spel te noemen, je kunt hotlappen en met z'n tweeën over het net spelen en dan houdt het zo'n beetje op qua gameplay... Je kunt Racer voorlopig beter bekijken als een pure autosimulator met extreem veel mogelijkheden om auto's en tracks te maken en te modificeren.

Heb zelf een aantal auto’s gemaakt, dat is heel goed mogelijk als je een beetje 3d ervaring hebt, of, zoals in mijn geval, je er een beetje tijd in steekt :slight_smile: Mijn eerste model (Alfa 155 V6 ti DTM racer) is te downloaden via racer-xtreme.com, net als meer dan 100 andere modellen. Mijn overige modellen bewaar ik voor wanneer er eindelijk eens een nieuwe Mac versie van Racer uitkomt… Dat is alweer ruim een jaar geleden en het lijkt er op dat die versie ook nog wel even op zich zal laten wachten. :confused:

Desondanks is Racer zeker de moeite waard als je op zoek bent naar realistisch weggedrag en ‘tweakability’ :slight_smile:

Voor tracks en auto’s: www.racer-xtreme.com Aanbevolen: De Nürburgring Nordschleife 2002 en alle auto’s gemaakt door Stecki en Sven.
De forums voor de Racer community vind je op racesimcentral.com (op dit moment down)

Hoe kun je nu dit spel in Fullscreen spelen/proberen?

Thanks

Kun je aanpassen in gfx.ini, door fullscreen op 1 te zetten. Hieronder een voorbeeld van de instellingen voor mijn 17" iMac:

[code:1:d836a2e314]
resolution
{
fullscreen=1
width=1440
height=900
bits=32
frequency=60
gamma=0.96
}
[/code:1:d836a2e314]

Heel leuk dit werkt zoals het hoort

Thanks

Vreemd, waar kan ik de gfx.ini mee aanpassen?

Susanne: BBEdit, Teksteditor, SubEthaEdit, Pico... zeg 't maar :) Als je Teksteditor gebruikt wel even opletten dat je de .ini niet als rtf, maar als plain text wegschrijft!

Overigens zijn de Racer forums weer online.

een heel leuk spel, maar ik rij mij steeds vast. Hoe moet ik achter uit rijden en terug schakelen?

Hier werkt dit met de 2 knoppen van de muis. En als de wagen stil valt gewoon op s drukken, hij moet dan wel in neutraal geschakelt zijn.

Ik speel Racer met het Formula Force GP racestuur van Logitech, en het is echt ongelovelijk realistisch (ik rijd in het echt geen auto, dus mooie rijles). Het is gewoon de beste en meest realistische auto-simulator voor de mac (incl. mooie ondersteuning van Force Feedback). Netwerken (nog niet geprobeerd) maakt de simulator (of het spel) ongetwijfeld nog veel leuker. Alleen is voor beginners alles instellen nog best wel pittig, lijkt me.

hoe meer je je in de game verdiept hoe leuker het wordt en bij de meeste games is dat toch anders. Wat ik wel jammer vind is dat ik zandvoort niet kan rijden omdat je na 3 bochten in een oneindig diep gat valt........

kan ik een joystick gebruiken en anders hoe kan ik terugschakelen?

Schakelen moet, zoals eerder gezegd, met de knoppen van de muis.