Kennen we deze al? (Sharp HR-GB201H Audio Jukebox)

[img:b67c187629]http://www.elektro.be/images/Reports/SharpHRGB201H.jpg[/img:b67c187629]

http://www.elektro.be/functions/reportages.asp?lang=nl&pag=16&Verslag=1557

Jonathan Ive is een goed industrieel ontwerper. Maar er werken in deze wereld vele goede ontwerpers... waarom is het dan sinds eind 2001 nog geen enkel bedrijf gelukt om een goed ontworpen alternatief voor de iPod te ontwerpen/ontwikkelen?!

En dan die naam!

HR-GB201H

Wie krijgt dat uit zijn bek? iPod is een prachtige merknaam. Het is een nieuw woord, kort, simpel. Maar nee, de concurrent gebruikt liever bestelnummers. Noem het een SharpDrive, PopBox or whatever… maar HR-GB201H?!

Maar goed, wma-freaks zullen hier lol mee gaan hebben.

Alleen die display al. Jongens, wat is er met die jappen aan de hand? Het lijkt wel weer een pionieer autoradio.

ps. wellicht wel leuk voor een nieuwe ipod: ook zo’n rood rec-knopje.

Hij is best wel mooi.

[quote:2ddecdd3e4="onem"]Hij is best wel mooi.[/quote:2ddecdd3e4]

kijk nou nog eens naar die display.

Ik heb altijd het gevoel dat Japanners een heel ander idee van overzichtelijjkheid hebben. In de metro in Tokio heb je allemaal schreeuwerige reclames met woorden in 18 verschillende kleuren en grootten en diktes. Totale chaos in mijn ogen. Ik weet nog dat een manager van een bedrijf waar ik toevallig was mijn mening vroeg over een stenciltje dat zijn afdeling had gemaakt voor het hele bedrijf. Ook dat ding knalde van de kleuren, verschillende lettertypes en weet ik wat. Ik vertelde dat ik het wat te druk vond, en hij keek me aan alsof ik knettergek was....

Hget display van die sharp klomt op mij enorm druk over, maar misschien is het voor den jappaners een eitje.

ik vinnum best leuk. overigens vind ik Apple's designs best Japans (een beetje anime-techno) en vind ik Japanners best Amerikaans designen (bv Sony's audio spul). Ach, zal wel aan mij liggen. :wink:

Okay, die display kan wat minder schreeuwerig, maar verder ziet hij er best aardig uit.

[quote:2114631065="gretver"]Ik heb altijd het gevoel dat Japanners een heel ander idee van overzichtelijjkheid hebben. In de metro in Tokio heb je allemaal schreeuwerige reclames met woorden in 18 verschillende kleuren en grootten en diktes. Totale chaos in mijn ogen. Ik weet nog dat een manager van een bedrijf waar ik toevallig was mijn mening vroeg over een stenciltje dat zijn afdeling had gemaakt voor het hele bedrijf. Ook dat ding knalde van de kleuren, verschillende lettertypes en weet ik wat. Ik vertelde dat ik het wat te druk vond, en hij keek me aan alsof ik knettergek was....

Hget display van die sharp klomt op mij enorm druk over, maar misschien is het voor den jappaners een eitje.[/quote:2114631065]
Waarschijnlijk komt dat verschil in overzichtelijkheid omdat Japanners op een totaal andere manier lezen. Van boven naar beneden en van rechts naar links, maar ook gewoon horizontaal van rechts naar links.
Jammer van dat scherm, het had een mooie speler kunnen zijn. Ik heb een MD-recordertje van Sharp, ook met een kut display maar een oerdegelijk ding.
Ik ga toch die zilveren iPod kopen, denk ik.
EDIT: Shit zeg, dat kreng is 400 euro! Vergeet het maar met slechts 20 GB. Dan koop ik wel de 20 gig iPod voor 266 euro ex btw bij Mail-a-Mac. :stuck_out_tongue: