Beste iedereen,
ik heb me al helemaal kapot gezocht op internet maar kan nergens het font de Roctus vinden, kent iemand deze en zo ja, ja die misschien mij even PB-en?
alvast bedankt!
Beste iedereen,
ik heb me al helemaal kapot gezocht op internet maar kan nergens het font de Roctus vinden, kent iemand deze en zo ja, ja die misschien mij even PB-en?
alvast bedankt!
Als ik via Google zoek kom ik regelmatig de melding tegen dat het dezelfde font (vergelijkbare font) als de Rockwell is. Misschien moet je daar eens naar kijken.
Sorry, maar hebben we daar niet het forum Beeldverwerking voor :??
Ik verhuis het even.
ach ik vergis me ook wel eens ... vind dit niet echt een beeldbewerkingsvraag, dus vandaar mijn twijfel.
Ik heb inderdaad de Rockwell wel, maar ik weet echt helemaal niet hoe de Roctus eruit ziet, dus wil dit niet van te voren meteen aannemen…
Maar ik heb hem ondertussen via via gevonden! Dus bedankt voor de reacties!
Aardsengel lijkt gelijk te hebben. In deze pdf kom je de Roctus (in diverse varianten) tegen: http://www.sanskritweb.net/fontdocs/typeworks.pdf Hij staat dus op de TypeWorks 1.0 CD van URW.
Als het voor Heidelberg gedaan is, zou het in de LinoType collectie kunnen zitten. Op het oog is het gewoon de Rockwell.
[quote:de682208e4="Zora la rousse"]Als het voor Heidelberg gedaan is, zou het in de LinoType collectie kunnen zitten. Op het oog is het gewoon de Rockwell.[/quote:de682208e4]
Hét is de Rockwell.
Dit is een aardig voorbeeld van Copyright in de praktijk. Daar URW Typeworks géén officieel gebruik mochten maken van originele Linotype-fontnamen, hebben ze veel verbasterd.
De Bembo is de Bembtus geworden, de Gill een GIlltus, én de Rockwell; Roctus…
Kan me herinneren dat CorelDraw vroeger dezelfde problemen had; daar gebruikten ze de Swiss en de Zürich… wat feitelijk de Univers en Helvetica waren…
m.
p.s. ik hoop niet dat dat een zelfportret is van Zora… want dan ben ik op slag verliefd…
WAT??? Is de Roctus fysiek gewoon exact hetzelfde als de Rockwell?
[quote:6169109755="maxunamax"][quote:6169109755="Zora la rousse"]Als het voor Heidelberg gedaan is, zou het in de LinoType collectie kunnen zitten. Op het oog is het gewoon de Rockwell.[/quote:6169109755] p.s. ik hoop niet dat dat een zelfportret is van Zora... want dan ben ik op slag verliefd.... ;-)[/quote:6169109755]
Helemaal mee eens!