Kernel Panic bij opstart.

Eerst gezocht, niets gevonden.

Hier is de deal: Ik startte vanochtend mijn MDD 1.25 Dual (OS 10.3.4) op en nadat ik mn koffie had ingeschonken, kreeg ik een hele fijne kernelpanic voor mn giechel…Met de welbekende mededeling dat ik de reset (aan-uit) knop maar es moest gebruiken. Zo gezegd zo gedaan…maar niks hoor…grijs scherm…Lichtelijk zwetend mijn bak opengeklapt en de resetbutton ingedrukt…Had namelijk na een stroomstoring ook opstartproblemen en resetten, dat hielp. Nu lijkt alles ook weer enigsinds normaal te functioneren…Maar goed, de vraag is: Heeft iemand hier een logische verklaring voor, of zoiets ook al eens meegemaakt?

Moet wel zeggen dat eea is gaan donderen nadat ik (ja ik had het me voorgenomen nooooit meer te doen) Win-doh’s Media Player heb geïnstalleerd om ‘effe’ een snowboardfilmpje te bekijken. Machine leek traag te scrollen enz. Heb een behoorlijke cocktail aan codecs geïnstalleerd vanwege mijn werk als ‘video-freak’…misschien een gek conflict? Na het herstellen van de permissies kreeg ik wel de melding dat eea in de Lib van QuickTime niet in orde was…

Alvast bedankt!

Probeer je directory eens te herstellen, wellicht lost dit je problemen op. (DiskWarrior of TechTool Pro)

Windows Media dat voor panics zorgt? Je kan zeggen van M$ wat je wil, maar dat geloof ik niet. Mijn ervaring is dat een panic bijna altijd naar iets hardware technisch wijst, dus geheugen of een driver ofzo, maar DW wil ook wel eens helpen.

[quote:3607503168="vogel"]Windows Media dat voor panics zorgt? Je kan zeggen van M$ wat je wil, maar dat geloof ik niet. Mijn ervaring is dat een panic bijna altijd naar iets hardware technisch wijst, dus geheugen of een driver ofzo, maar DW wil ook wel eens helpen.[/quote:3607503168]

Nahja, dan zal het toeval zijn, en het is ook zeker niet mijn bedoeling om M$ af te zeiken…maar iedere keer als ik Windows Media Player heb geïnstalleerd is het raak…bare with me…

ik had vandaag hetzelde , ik heb heel mac osx eropnieuw opgezet. hij bleef de hele tijd panic-en ook bij opstarten

terwijl ie daarvoor nog prima deed…