Kernel Panic met Journaling aan!

Ik heb met het artikel van MacFan over Journaling in de hand, Journaling op mijn iMac G4 ingeschakeld. En jawel korte tijd later een Kernel Panic. Netjes het OSX hulpprogramma en Drive 10 gedraaid. Hopeloos, ik krijg alleen een blauw scherm en kan dus niet in Terminal de FileJournaling afzetten. Herinstalleren is dus mijn enige hoop en? Journaling daar blijf ik een tijdje af. :evil:

Ik gebruik ook journaling op mijn ibook en op mijn linuxbakken (ext3, reiserfs) maar heb er alleen maar voordeel van. Zonder journal duurt het echt heel lang om 120Gb te controleren, met journal kan dat in een 10 seconden.

[quote:8dc55504dc="lusn"]Journaling op mijn iMac G4 ingeschakeld. En jawel korte tijd later een Kernel Panic. :evil:[/quote:8dc55504dc]

Hoeveel ruimte was er nog op je schijf beschikbaar? Journaling heeft hardeschijf ruimte nodig. Voordat je de volgende keer jounaling aanzet eerst systeemonderhoud plegen

JFS schijnt niet zo heel veel ruimte nodig te hebben, maar (zoals Pjotr ook al aangaf) schijfonderhoud van te voren wordt ook in de MacFan ten zeerste aangeraden! Heb je dat gedaan? Je schijf moet in topconditie zijn, voordat je JFS aanzet, zodat JFS de boel zo lang mogelijk zo kan houden.

Ook na een volledige herinstallatie is je systeem een enorme troep, draai dan schijfhulpprogramma en een reparatieprogramma (DiskWarrior is een aanrader) en defragmenteer de boel, want na het aanzetten van JFS kan defragmenteren niet meer (dat kan in ieder geval niet met Drive 10). Permissies herstellen, etc. kan ook geen kwaad. :sealed:

Ik heb JFS draaien op mijn iMac G4 en iBook en ik heb nog geen enkel probleem ermee gehad. Binnenkort ga ik het ook aanzetten op de G3 iMac van mijn schoonzusje. Ik blijf het een aanrader vinden. :roll:

Met een beetje geluk kan je het in de single user mode uitzetten.

Tijdens het booten appeltje-s ingedrukt houden dacht ik.

Je krijgt dan wel echt de console (net zoals in Linux e.d.).

Maar als je het in de terminal aan en uit zet moet het ook wel in de single user mode lukken.

Tijdens het booten appeltje-s ingedrukt houden dacht ik. Je krijgt dan wel echt de console (net zoals in Linux e.d.). Maar als je het in de terminal aan en uit zet moet het ook wel in de single user mode lukken.[/quote]

Ik dank je voor deze tip, die zal me in het vervolg sneller uit de problemen helpen.

[/quote]Hoeveel ruimte was er nog op je schijf beschikbaar? Journaling heeft hardeschijf ruimte nodig.[quote:708bcb7964]

Er is nog zeker 30Gb ruimte beschikbaar en ik heb ook vooraf Drive 10 en het Mac OSX programma laten draaien. Niemand schijnt echt te weten hoe het bij mij is mis gegaan. Bedankt voor alle reacties;[/quote:708bcb7964]