Kernel Panics 10.2.5

Ola,

Herinnner je je nog de fijne taferelen met 10.0.x en 10.1.x en de Adaptec 2906 SCSI kaart? Al dat gepruts, gelees en geprobeer (in mijn geval ook in die volgorde…) om er achter te komen dat het aan de driver lag? Op de Apple Discussions site en de Knowledge Base documenten waar er in verwezen wordt gaat het volgens Apple om ‘sommige’ third party USB aanhangsels (hubs, muizen, etc. zie art. 25440 in de KB). Well, have I got news for you!! :evil:

Mijn Quicksilver/867/512MB gaf gister de geest met het 10.2 Kernel Panic venster (zie ook art. 106227 in de KB). Wat blijkt? Ook met alle USB aanhangels (inclusief m’n Quark dongle…) houd ik dit venster bij opstarten. In een vlaag van persoonlijke kernel panic dan maar ALLE extras los en dan 1 voor 1 weer terug om te kijken waar het aan ligt. Bingo… :frowning:

Dus nu mijn vraag aan jullie: zijn er meer gevallen bekend en is al bekend of Adaptec de driver update? Ik mis m’n scannertje en aanhangige HD zo…

Groet, JB :innocent:

ik heb ook al twee kernel panics gehad met 10.2.5, ik heb nu alle USB kabels uitgetrokken, en wacht op 10.2.6.

Stomme vraag natuurlijk....... Wat zijn Kernel panics????

Dan hangt de computer zich helemaal op en doet het niets meer, er verschijnt alleen een venster dat je vertel (in 4 talen) dat je moet herstarten.

ik had ergens gelezen dat dat door de usb hub komt (ik geloof op macosxhints.com)

misschien hebben jullie hier wat aan: [url]http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030430064613322[/url]

gelukkig nog nooit last van gehad........ OSX is wat mij betreft probleemloos en ik kan me geen vastloper oid herinneren.....

In mijn G4 zit ook een adaptec 2906,die geeft nooit problemen.In Jaguar zitten de drivers van adaptec al.Daar ligt het niet aan.Wat hangt r allemaal aan je machine?en hoe?

Torz,

Wat er aan hangt: Phertron CD-R (FireWire); VistaScan S12 (SCSI); Externe HD (SCSI); netwerk; Apple bolletjes; 220V
Wat er in zit: 2x HD (60+20GB); Adaptec 2906; 3x-FireWire kaart; 784MB (3x256)

HTH

Groet, JB

Staat ook in de nieuwe Macfan :innocent:

Hi

G4/400 mét Adaptec 2906 kaart. Altijd probleemloos gefunctioneerd, de kaart dan, hé! Slechts éénmaal dat akelige paniekscherm, en dat ontstond tijdens het surfen: waarschijnlijk niet zo’n jofele site. (meer een Bomsite!!)
Maarre nogmaals: de Adaptec kaart heeft bij mij nooit problemen opgeleverd!

Groeten,

Okki

10.2.6 is uit, lijkt de problemen met de hubs op te lossen

AAAAAAAAARGH!

Zo, dat lucht op… : 10.2.6 geïnstalleerd. Opstarten. Werken. Hangen.

De onvolprezen JC zei het al: elk nadeel hep se foordeel (of was 't nou andersom?). Anyway: ik heb de kernel panics nog steeds. Sinds de update echter nu ook met een (UNIX?)-melding onder de 4 talen:

00:03:93:63:A0:62 010.003.001.012

Iemand voor wie dit geen abacadabra is?

Groet, JB

[quote:f268b7b502="JanBurger"]00:03:93:63:A0:62 010.003.001.012

Iemand voor wie dit geen abacadabra is?[/quote:f268b7b502]
Dat is het MAC adres resp. het IP adres van jouw netwerk verbinding.

nog een domme vraag wa is nen dongle

een dongle is een hardware sleutel. Nodig om bepaalde programma's te kunnen draaien (waaronder Quark XPress)

Groet, JB