kernell error Imac G5 Help :(

sinds gisteren krijg ik ineens allemaal horizontale strepen in alle kleuren als ik mijn ImacG5 opstart .. na een 30tal seconden loopt hij dan vast zonder aan het inlog scherm te zijn geraakt. Na een paar keer herstarten kan ik uiteindelijk toch inloggen en werkt hij probleemloos (staat nu al 2 uur aan zonder enige error).

Dit is al de 3de keer ondertussen dat dit gebeurd sinds gisteren en ik begin me toch wat zorgen te maken. Heeft iemand misschien een beetje goede raad voor me? Is dit een hardware of software probleem? (Ik heb nog niet zo lang geleden Tiger geinstalleerd)

ik heb effe bij de system.log gekeken en daar stond dit:
May 12 15:18:04 Computer-van-nicolas-van-leekwijck kernel[0]: AppleSMU::PMU vers = 0x000d004c, SPU vers = 0x15, SDB vers = 0x01,
May 12 15:18:26 Computer-van-nicolas-van-leekwijck kernel[0]: Graphics chip error! Restarted. :cry:

Ai, klinkt als zelfde probleem dat ik ook had; je kunt het beste even de personal assistant op de apple support site doorlopen, daar krijg je stapsgewijs uitleg wat je kunt uitzoeken om het probleem op te lossen.

Je probleem klinkt alsof je inverter kapot is, dat had ik ook.

grt stijn

[quote:41337aa23d="eightmedia"]May 12 15:18:26 Computer-van-nicolas-van-leekwijck kernel[0]: Graphics chip error! Restarted[/quote:41337aa23d]

Klinkt als dat d’r wat mis is met je videokaart… Hoop het niet voor je want dan zou je je hele Logic Board (of hoe dat ook heet…) moeten vervangen aangezien natuurlijk alles on-board zit… :?

uhm! ik dacht dus .. alles eerst back-upen voor ik men mac teugbreng naar de mac store. Ik dus panther terug geinstalleerd en Tiger er effe afgelaten.

Nu start ik op en sinds toen heb ik geen enkele keer meer het probleem gehad, alles is terug normaal. Dus lag het toch niet aan mijn videokaart? maar aan Tiger? Ik snap er niets meer van en ik weet ook niet goed wat ik er nu mee moet …

-mac dus niet wegbrengen naar apple store maar dan wel met de schrik blijven zitten dat er toch iets stuk is. Of mac wel wegbrengen zonder dat ik eigenlijk kan zeggen dat er iets aan is.
-Tiger terug installeren? en dan mss weer met hetzelfde probleem zitten …(mss is er een conflict met Tiger en imacG5 videokaart?)

vreselijk … precies terug windows-style met al dat formateren en installeren, nu ben ik toch onzeker geworden over Tiger

[quote:72a926231b="eightmedia"]-mac dus niet wegbrengen naar apple store maar dan wel met de schrik blijven zitten dat er toch iets stuk is. Of mac wel wegbrengen zonder dat ik eigenlijk kan zeggen dat er iets aan is. -Tiger terug installeren? en dan mss weer met hetzelfde probleem zitten ..(mss is er een conflict met Tiger en imacG5 videokaart?)[/quote:72a926231b]

Je kan het proberen en Tiger nog 's installeren, als het dan weer gebeurd weet je wat de oorzaak is…

imac G5 ruben had dat ook ineens onders tiger kijk maar naar zijn draadje [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46066&highlight=[/url] Misschien ligt het dan toch aan tiger.

nice! erg bedankt voor de hulp, kheb hem vandaag binnengebracht inde mac store! afwachten maar ..