Keus nieuwe GSM

Hmm het is verrekt moeilijk om nieuwe mobieltje te kiezen.

Wat ik wil is een cameraatje (voor ‘leuk’) en bluetooth. GRPS zou ook leuk zijn.

Mijn oog is gevallen op Nokia 6230i, 6260, SonyEricsson K700 (i), Samsung D500 of Samsung E720. Ik kies persoonlijk voor de laatste twee qua design/uiterlijk. Maar die worden niet officieel ondersteund door Apple. Wat ik wil is dat het probleemloos wordt gesynct met de Mac. Of het nou iSync is of OnSync, als het maar doet.

Zijn er wat mensen met bovenstaande gsm’s die wel naadloos met Macs werken? Ik wil niet dat mijn teleurstelling te groot zou worden, vandaar al die twijfels. Misschien dat jullie aankoopadvies kunnen geven? Ik wil maximaal een Hi 20 2jr abonnement. (Hi 25 kan ook)

Welke is dan te aanraden?

Allemaal zijn ze goed, maar ik weet van de K700i goede samenwerking met je mac :) de andere weet ik niet. De laatste (E720) ziet er heel goed uit, dus ik zou naar de prijs en het model kijken :)

Lars

Sony Ericsson werkt perfect samen met mac! Heb er zelf één en nooit problemen mee gehad. Het is trouwens een witte :satisfied:

als ik nu moest kiezen, zou ik nog even wachten op de Sony Ericsson K750i, de opvolger van de K700i, of desnoods de W800 (dan heb je 512 mb) syncen met Sony Ericsson gaat perfect

Same here!

SonyEricsson. Heb nu de K700i daarvoor T68i. Geen enkel probleem.

Suc6

:D Ja, SE k700i is prima! K750i wordtnog veel gaver... maar dan moet je nog ff wachten :x

Hmm denk dat ik nu naar K700i neig... Is er verschil tussen K700 en K700i?

K750i, wanneer komt het ongeveer uit?
Nou, als het uitkomt dan wordt K700i misschien wel lager afgeprijsd…

Hmm heb nu K700 gehaald. Bluetooth werkt meteen goed. :lol: Nu nog ff handleiding lezen LOL

Ik zit eigenlijk nog te wachten op die K750.... die morgen (dinsdag 17-5) bij de BC zou moeten liggen... kost een klauw, maar ik mag toch aannemen dat de K750 net zo goed samen met iSync gaat, als de K700....

Afwachten… zodra ik hem door heb, zal ik wel wat ervaringen posten…

In mijn ervaring werken Sony Ericsson mobieltjes het beste met iSync. Met de 7610 (Nokia) krijg ik iSync niet echt aan de gang, net zoals de 6230 die ik een tijd terug had.

SE zijn ook vrijwel de beste.

Super batterij, van mijne T200 gaat ze nog altijd 9 dagen mee, da’s langer dan mijne nieuwere nokia.
Ze zijn ook zeer stevig, hij is eens tijdens het mountainbiken uit mijn achterzak gevallen, dat was op een afdaling tegen 50KM/h, hij botste toen alle kanten uit, en is onder iemand zijn wiel beland, maar dat ding werkt nog en heeft maar een paar kleine blutsjes.

Overlaatst hebben we op school een T68i proberen te slopen met bruut geweld, dat was een bijna onmogelijke klus. Na hem 12 keer een meter of 10 omhoog te smijten en te laten vallen was hij noh heel en werkte nog. Daarna is hij een keer of 6 tegen de muur gesmeten met volle kracht, toen was de behuizing stuk maar de GSM werkte nog. Daarna 3 keer nen toyota starlet op laten vallen eerdat hij het begaf (of het scherm toch gebarsten was, want hij werkte eigenlijk nog altijd, je kon alleen niet zien wat je deed.

Mijne T200 is ook al eens in een plas modder gevallen, thuis onder de kraan afgespoeld, 20 seconden in de microgolf om op te drogen (anders krijg je het water er niet uit, en dan zou hij toch voor de vuilbak geweest zijn) en hij werkte terug perfect.

Een vriend van mij was zijne T610 kwijt geraakt in de sneeuw, hij heeft gewoon gewacht totdat die ontdooit was, en hij heeft hem teruggevonden en het werkte nog

SE ruled gewoon.

Ik heb nu een nokia 3200, maar hierna koop ik gewoon niets anders meer dan SE.

Ik heb nu 3 maanden een SE k700 maar ik ben er niet kapot van. De camera is niet top en syncen gaat nu pas goed, nu ik Tiger heb geinstalleerd. Ik heb inmiddels een andere foon in bestelling staan... :oops:

De Nokia 6230 werkt niet goed samen met iSync? Wat zijn de problemen??? Ik ben wel benieuwd. Ik zit te denken aan de 6230 of een SonyEricsson-toestel. 'Probleem' is alleen dat ik een telefoon wil en geen fototoestel... En dat is bijna godsonmogelijk tegenwoordig. Zeker als je wel Bluetooth en voicedialling wil.

Heeft er ook iemand ervaring met de Siemens SP65? Op de Applesite staat ‘S56’, maar die kom ik nergens tegen, dus denk ik dat dat een typefout is. Kan iemand mij daar uit de droom helpen?

Waarom kun je de camera dan niet op de koop toe nemen en niet gebruiken??

De camera maakt het toestel zwaarder, neemt ruimte in op het toestel ('gelukkig' soms aan de andere kant), kost levensduur en gaat ten koste van de kwaliteit van andere functies op een telefoon. Ook maakt dat (in mijn ogen) de camera kwetsbaarder. De kleinste telefoon die ik ooit heb gehad (Sony Z7) was kleiner dan de meeste huidige toestellen en in mijn beleving komt dat mede door die camera's. Ik heb liever een klein, robuust toestel.

Maar ik kom er inderdaad misschien niet onder uit om een toestel te nemen met camera. De enige toestellen die ik heb gezien zonder hebben of geen Bluetooth (SE Z200), zijn erg duur (Siemens SP65, verwacht ik althans), oud, dus bijna niet meer te krijgen (SE P800) of niet te krijgen via mijn aanbieder Telfort (eigenlijk alle zojuist genoemde).

De enige reden waarom ik een camera in een mobiele telefoon zou willen hebben, is voor videobellen. Maar dat is nu juist (bijna) niet mogelijk en bovendien zitten de meeste camera’s juist aan de verkeerde kant daarvoor, namelijk de achterkant. Als videobellen een commodity is, dan vind ik dat wel interessant.

[quote:ccac616429="Aglaea"]Heeft er ook iemand ervaring met de Siemens SP65? Op de Applesite staat 'S56', maar die kom ik nergens tegen, dus denk ik dat dat een typefout is. Kan iemand mij daar uit de droom helpen?[/quote:ccac616429]

S56 is de Amerikaanse versie van de S55. S57 is de Aziatische versie van de S55. SP65 is een versie van de S65 zonder ingebouwde camera.

Dat van de SP65 als S65 zonder camera wist ik (vandaar dat ik die wilde ;) ), maar dat eerste niet, helaas. Dus ik zou naar de S55 moeten kijken als ik compatibel wil zijn volgens de Applenormen.

Weet iemand hoe de samenwerking is tussen de S(P)65 en MacOS X? Ik heb ergens gelezen dat Siemens niet echt houdt van MacOS X… :frowning:

S55 is wel al oud (2,5 jaar). Het is wel een goed toestel op zich, maar het scherm is hopeloos achterhaald. (256 kleuren) Ik heb zelf nog een S55 gehad en die werkte heel goed samen met iSync.

En iSyncen met de S65 gaat als volgt: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050502120104339
Hier ook nog wat: http://www.fscklog.com/2004/09/siemens_s65_mit.html

Heb even gekeken naar de S55, maar dat is inderdaad de telefoon die ik had. Leek een leuk ding, maar zo brak als het maar zijn kan. Toetsen vielen er af, enz... Vandaar dat ik nu weer met mijn oude Nokia loop... Die komt er dus niet meer bij mij in. Weet jij (of iemand anders) hoe iSync werkt met de S(P)65?

En wat bepaalt of een telefoon samenwerkt met iSync? Op de Nokiasite zie ik ‘SyncML’ staan bij een aantal toestellen. Ik dacht dat dit wellicht het protocol is voor iSync. Maar de Nokia 6230 bijvoorbeeld heeft dat protocol, maar wordt niet door Apple genoemd als officiëel ondersteund toestel. :roll: :?

[quote:0f4a91b511="Aglaea"]Weet jij (of iemand anders) hoe iSync werkt met de S(P)65?[/quote:0f4a91b511]

In Panther lukt het blijkbaar vanzelf, in Tiger moet je eerst wat aanpassen: http://discussions.info.apple.com/webx?14@776.JKaQa2HpVfA.1@.68add1d2