Keuze newsserver; Usenet Eweka of Tweaknews

Wie moet ik nemen voor betaalde toegang (zonder datalimiet) met snelle verbinding tot het Usenet en de nieuwsgroepen.

www.eweka.nl € 7,50 p/mnd of www.tweaknews.nl € 7.95 p/mnd

Ik gebruik Unison als Newsreader.

Gr.
eRic

Ik ben bij http://usenet4u.nl/ en ben daar heel tevreden over. Het is maar een tip..

de prepaid paketten zijn heel gemakkelijk…

Ik gebruik Eweka.. niets op aan te merken, werkt altijd!

Gebruik zelf al geruime tijd gewoon usenet. En tot heden geen problemen. Hier heb ik wat collega's horen mopperen over eweka. niet over de snelheid, maar over de accounts en de rommelige administratie..

Zelf sinds jaar en dag dus het oude usenet (is wel duurder), maar nog nooit problemen gehad.

Ik gebruik ook Eweka. Zeer goede ervaringen mee, hoge retentie en zeer stabiel de laatste tijd, vroeger was dat nog wel eens anders.

Ik gebruik ook Eweka en heb geen klachten! Prepay systeem is idd erg prettig, je zit nergens aan vast.

ik ben al een tijdje op usenet aan het kijken (gratis) en dat eweka prepaid lijkt me wel goed, maar kun je daar nu veel vanaf halen? Qua films, is het aanbod groot, zijn de servers snel?

[quote:f7e1d0ad65="Larz"]ik ben al een tijdje op usenet aan het kijken (gratis) en dat eweka prepaid lijkt me wel goed, maar kun je daar nu veel vanaf halen? Qua films, is het aanbod groot, zijn de servers snel?[/quote:f7e1d0ad65] Het aanbod is overal hetzelfde, alleen qua retentietijd, datalimiet en snelheid verschillen de aanbieders :)

[quote:1c0f328060="Hugo"][quote:1c0f328060="Larz"]ik ben al een tijdje op usenet aan het kijken (gratis) en dat eweka prepaid lijkt me wel goed, maar kun je daar nu veel vanaf halen? Qua films, is het aanbod groot, zijn de servers snel?[/quote:1c0f328060] Het aanbod is overal hetzelfde, alleen qua retentietijd, datalimiet en snelheid verschillen de aanbieders :)[/quote:1c0f328060]

Retentietijd tussen Eweka en Tweaknews is toch hetzelfde (Usenet)? Ik zie alleen een verschil in de theoretische downloadsnelheid. En volgens mij zijn bij allebei er max 4 downloads (tenzij je bij Tweaknews een duurder abo neemt)?

Uhm dus wat ik op mijn server bij news.home.nl krijg is het zelfde als bij de Eweka?

Niet alle nieuwsgroepen zijn vertegenwoordigt bij de gratis servers. Maar bijvoorbeeld alt.binaries.movies.divx is precies hetzelfde bij alle servers. Alleen bij de betaalde servers zal de downloadsnelheid nooit geknepen worden, er zijn meerdere downloads tegelijk mogelijk, en de tijd dat de bestanden op de server blijven, is langer. Maar het is dus niet zo dat er bij de betaalde servers opeens dingen in dezelfde groep staan die bij de gratis servers er niet zijn.

Ik meende dat "gratis" servers een korte retentietijd hadden (bijv. ca. 1-2 dagen). Dus je moet er zeer scherp op zitten. Via newszilla van XS4ALL kan ook met een langere retentie (ik meen ca. 2 wkn) maar een lage snelheid 150K/s. Wel aardig dat dit gratis bij je abo. inzit.

Maar Eweka en Tweaknews houden 4 weken retentie aan met een erg hoge snelheid van ca. tot 10Mbit!

Ik gebruik al ruim een half jaar eweka en heb er totaal niks op aan te merken. Werkt altijd super een zeer stabiel. Kan ook zeer oude posts super snel downen. Prepaid op deze server is ook super geregeld. Zodra je laatste 2 weken ingaan krijg je een mailtje dat je account bijna verloopt. Zodoende kun je weer optijds bijbetalen zonder een tijd geen toegang te hebben.

Wat mij betreft een dikke aanrader :lol:

De gratis server van planet heeft een retentie van ongeveer een week, drie downloads tegelijk, bij mij tot maximaal 450kbps.