Keychain is weg

Sedert gisteren heb ik allerlei problemen met mijn PB 15". Ik heb al meermaals de bevoegdheden herstemd/reboot gedaan. Ik moet nu de paswoorden van alllerlei applicaties telkens opnieuw ingeven (onder andere van Mail.app), wanneer ik 'm vraag of hij dat paswoord dan wil opslaan in de Keychain access (zodat ik het niet telkens opnnieuw moet ingeven) zegt hij "Keychain "naam van de home-account" cannot be found to sttore "naam van de mailaccount", en krijg ik de keuze tussen Cancel en Reset to Defaults. WAnneer ik dat laatste doe, moet ik een nieuwe keychhain maken en mijn wachtwoord opnieuw ingeven, geen probleem. Wanneer ik Mail terug opstart, begint alles echter van voor af aan.

Dus, dacht ik, ik ga mijn oorsprinkelijke keychain restoren met Back Up, maar ik kan Back Up niet gebruiken omdat mijn iDisk mijn paswoord niet herkent en denkt dat ik geen .Mac membership heb! Wanneer ik het ingeef In de System Pref., krijg ik weer die melding van hierboven (dat de Keychain “naam van home-account” cannot be found to store “naam van iDisk account”. Wanneer ik Cancel, kan ik wel aan de informatie op mijn iDisk. Die is trouwens al de hele tijd de lokale copie van mijn iDisk opnieuw aan het opbouwen. Maar de bovenstaande problemen blijven. Hij snapt dus niet dat ik wel degelijk een .mac account heb.
Ik heb dan de Keychain van mijn andere MAc, via een netwerk naar mijn Powerbook gekopieerd, en het staat nu in de lege Keychain van mijn PB. Maar ook dit zet geen zoden aan de dijk.
Verder heb ik al een nieuwe install gedaan met behoud van de originele folders. Het resultaat was dat ik Safari wel kon opstarten, maar geen venster kon opendoen! OPniew install, zelfde resultaat. Nu gedownloaded van het internet, en nu werkt het wel.
Nu heb ik er even genoeg van. En ik maar opscheppen tegen mijn windowsvrienden over het gebruiksgemak en de stabiliteit van Mac.
Help.

Kun je je iDisk niet accessen via de Apple site? Ik begrijp dat je nu via de "ga" uit het finder menu gaat? Als je je password op de site van Apple invoerd moet dat toch lukken zonder keychain.

Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen?

En het is geen hardware probleem? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Ik geraak wel aan mijn iDisk, dat is het probleem niet. Ik vermoed dat het allemaal neerkomt op de inhoud van van mijn Keychain Acces die gisteren gewoon verdwenen is. Toch bedankt.

Tja, misschien inderdaad hardwarre probleem. Hoe merk ik het verschil tss hardware/software probleem?

Doe een hardware test met je DVDs die je bij d epowerbook kreeg. Echter vind ik het vreemd hoe je zo even je keychain kan weggooien

Heb ik gedaan. Erzijn geen hardwareproblemen. Ik denk dat ik er alles ga afgooien en opnieuw installeren. Niet leuk.

Als je bij je iDisk kunt, kun je ook je keychain handmatig uit de Backup-map halen. Daarvoor hoef je het programma Backup dus niet te gebruiken.