Keychain password login

Hallo allen,

ik wordt ouder kan ik merken. Nog maar 20 jaar jong en toch al wel vergeetachtig. Niet gek in een wereld vol passwords.
Gister wou ik inloggen op mijn iMac en kwam ik erachter dat ik mijn password was vergeten. Via de install disc even hersteld dus ik kan weer inloggen maar mijn keychain wil niet meer meewerken.

Als ik mijn mail opstart en vervolgens zeg voeg dit wachtwoord toe aan mijn keychain komt mijn keychain met de melding dat ik mijn keychain moet unlocken.

Mail wants to use keychain “login”.

Dan moet ik mijn password ingeven. Maar dat password is een klein beetje het probleem ik weet dat niet meer. Iemand die mij kan vertellen hoe ik ook dit kan resetten?

Alvast bedankt!

Gr. Meine

Het ik ook gehad toen ik MacBook 2de hands kocht, was clean installed, maar toen kreeg ik ineens dat venster die me om een password voor mijn keychain vroeg,..bleek dat er geen password was aangemaakt,..dus gewoon op OK klikken,..probeer dat eens.

Tja, dan zul je dus niet meer bij de inhoud van die sleutelhanger kunnen. Dat is de functie van de sleutelhanger. Dat je er veilig je wachtwoorden in kunt bewaren.

Maar geen nood. Je kunt die sleutelhanger gewoon weggooien en met een lege weer opnieuw beginnen. Uiteraard zul je dan nog wel alle wachtwoorden die erin zaten moet weten of achterhalen.