Keynote Steve Jobs: asynchroon beeld en geluid.

Ik ben met veel pijn en moeite naar de Keynote van Steve Jobs aan het kijken, maar het beeld en geluid loopt volledig asynchroon! Ik weet dat ze gebruik maken van de H.264 codec, maar dit is echt een drama. Is het nou echt niet mogelijk om deze te bekijken op een iBook G4 1Ghz met 768MB?

Iemand de oplossing (een nieuwe Powerbook is geen oplossing!)

foutje van apple, had er ook last van, was maar n paar honderste van een seconde, maar toch... volgende keer beter ;)

De oplossing is van enkele dagen te wachten. Ook op een Dual G5 krijg je dezelfde kwaliteit en ja ook op de Intel die OSX draait.

Er zijn gewoon teveel mensen die de stream tegelijkertijd willen zijn. Niks mis met je Mac dus.

Ik heb de laagste Mac mini met 512 MB RAM en BT, en daar loopt het vlot, op voorwaarde dat je begint vanaf het begint en de positie niet veranderd. Vreemd genoeg gaat het beter als je het even in de achtergrond laat lopen...

hier liep alles prima! ligt misschien aan jullie verbinding?

Ik kwam er zojuist achter dat bij Quicktime (Systeemvoorkeuren) de vertraging langer kan worden ingesteld en dat scheelt.

Ik heb de Keynote ook op een iBook G4 bekeken (800 Mhz, Tiger / Quicktime 7) en ook daar was beeld en geluid asynchroon, maar niet zo extreem dat het niet te volgen was. Het geluid was volgens mij een fractie later dan het beeld. De beeldkwaliteit was prima. Ook fullscreen goed om naar te kijken.

Op mijn iBook G3 700 MHz (2 1/2 jaar oud) en een 4 Mbps internetverbinding is het huilen met de pet op. Af en toe een beeldje of een geluidsfragmentje. Geweldig hoor, dat H.264, maar mag ik ook een "gewone" versie?

Of zijn er ook mensen met een G3 waar het wel redelijk loopt?

En ik was van plan later dit jaar een nieuwe PowerBook Gx te kopen, maar ik wacht toch maar op de PowerBook Pentium M 2.2 GHz… tot die tijd liever niet te veel van dit soort teleurstellingen Steve.

Op mijn iBook was het prima, TOTDAT ik vooruit/achteruit in de tijdlijn ging. Ik moest even telefoneren en sprong daarna terug naar het filmpje over de apple winkels. Daarna enkele SECONDEN verschil tussen geluid en beeld. Paar keer QuickTime 7 opnieuw gestart. Kreeg het niet goed.

Dan maar opnieuw de stream vanaf het begin gekeken zonder skippen. En dan nog zat er verschil in.

ze streamen vast van een apple/intel machine waarvan de processor de audio en de videostream apar behandelen... hmmz, magguttogniehopen!

awel heb ook last van de slechte kwaliteit > zit met een dual 2.5 GHz met 1 GB RAM Een collega op school werkt nog op een ouwe pismo Powerbook G3 met Panther en Quicktime 6.5 erop > En het draait vlotjes!! Is gewoon om te lachen.

Dus allen terug naar panther en quicktime 6 is de boodschap
:mrgreen:

[quote:45ac8c2998="Pliep"]Op mijn iBook was het prima, TOTDAT ik vooruit/achteruit in de tijdlijn ging. Ik moest even telefoneren en sprong daarna terug naar het filmpje over de apple winkels. Daarna enkele SECONDEN verschil tussen geluid en beeld. Paar keer QuickTime 7 opnieuw gestart. Kreeg het niet goed.

Dan maar opnieuw de stream vanaf het begin gekeken zonder skippen. En dan nog zat er verschil in.[/quote:45ac8c2998]

Zelfde verschijnsel hier ook (exclusief telefoon dan). Vannacht heb ik het eerste gedeelte nog redelijk goed kunnen bekijken (400Mhz Pbook G4, 3Mb breedband) daarna werd het steeds slechter.

Ik vermoed dat je voor een goede kwaliteit stream nog een paar dagen moet wachten en die streaming servers het wat rustiger hebben…

Jongens, de amerikanen worden wakker!

wat ook nogal scheelt is de venstergrootte waarin je het beeld bekijkt, hoe groter het venster, hoe groter de vertraging

[quote:f0da5b638a="Pixelman"]Een collega op school werkt nog op een ouwe pismo Powerbook G3 met Panther en Quicktime 6.5 erop > En het draait vlotjes!! [/quote:f0da5b638a]

Als dat zo is betekent dat dat jouw collega een andere versie te zien krijgt, want H.264 werkt alleen met Quicktime 7.

[quote:f4747ee272="EagerB0bNerd"]wat ook nogal scheelt is de venstergrootte waarin je het beeld bekijkt, hoe groter het venster, hoe groter de vertraging[/quote:f4747ee272] Ik kon juist alleen op fullscreen goed beeld krijgen. De rest was echt crap. Grijze schemen met halve hoofden enzo... 8)

En inderdaad, ook hele stukken die niet lekker liepen. Ook asynchrone audio/video enzo.

Och, het zal wel druk zijn.

ik irriteer me ook dood aan zo'n stream. Waarom kan ik 'm niet gewoon ergens downloaden?!

Ik zie dat er nu de mogelijkheid bestaat om de snelheid van de internetverbinding te kiezen. Volgens mij hebben meerdere mensen geklaagd. :lol: