Keynote vs Powerpoint

Dit willde ik toch even meedelen: na jaren gesukkel met PP heb ik nu eindelijk KN. Wat een luxe, zo makkelijk om mee te werken. Bovendien kun je ermee alles naar eigen wens aanpassen. Van mij krijgt Apple alweer een 10.

ik hoop dat in 2006 een iWork pakket komt met naast de verbeterde versies van Pages en Keynote, hopelijk ook een Apple spreadsheetprogramma....

Yep yep, een dikke 11 op 10 verdienen ze daarmee... Ik ben nu ook bezig voor een presentatie voor school (over Aperture :P ) , natuurlijk met Keynote!

Met een goede Keynote-presentatie waan je je gewoon Steve Jobs! 8)

[quote:aeb0a90980="JWB"]Met een goede Keynote-presentatie waan je je gewoon Steve Jobs! 8)[/quote:aeb0a90980]

Yep, en zeker als het dan nog eens over Aperture gaat! :lol:

Ik geniet vooral van Keynote als ik met mijn SE T610 via Bluetooth en Salling clicker de presentatie op mijn iBook bedien. Vet! Windows gebruikers kijken hun ogen uit: stekker erin en draaien maar. En dan gewoon rondlopen.

[quote:05be890f64="Eehhm..."]Ik geniet vooral van Keynote als ik met mijn SE T610 via Bluetooth en Salling clicker de presentatie op mijn iBook bedien.[/quote:05be890f64]

Een SE kan dat standaard zonder extra software met Powerpoint op een windows machine, dus het blaat gehalte van deze opmerking is wel erg groot.

Met Salling clicker en powerpoint op een Mac werkt het overigens ook.

[quote:816046e0de="Geedee"]Dit willde ik toch even meedelen: na jaren gesukkel met PP heb ik nu eindelijk KN. Wat een luxe, zo makkelijk om mee te werken. Bovendien kun je ermee alles naar eigen wens aanpassen. Van mij krijgt Apple alweer een 10.[/quote:816046e0de]

Mooi spul he dat Apple… Werkt makkelijk en je maakt er leuke dingen mee zonder je er veel verstand van nodig heb.

Met PowerPoint is helemaal niet zoveel mis hoor. Het maken van een presentatie in PP is gewoon bloedje-simpel. Je kan er erg mooie dingen mee maken. Dat klanten bij ons binnenkomen met een superlullige presentatie ligt niet aan Powerpoint :evil:

Ik heb alleen Keynote 1.0, maar daar mis ik toch verschrikkelijk veel functies.

Misschien moet ik versie 2 maar 's bekijken :innocent:

Tja, met PP duurde het toch allemaal vrij lang voor ik een behoorlijke presentatie op de wereld kreeg. Met KN is plots alles stukken eenvoudiger, intuïtiever, vlotter. Mijn keuze is dus gemaakt. Btw, ik draai wel versie 2.

Inderdaad Lampje, ik denk dat je versie 2 moet draaien, die van jou is inmiddels flink verouderd. :P

Ja, ik weet het.

Kan je met 2 bv. wel de slideshow herhalen en automatisch laten lopen? Neem aan van wel.
Ik maak veel presentaties als een soort niet-interactief infochannel voor publieks informatie in een theater/cinema (aanvangstijden, filmtrailers etc. etc.) Met keynote 1 exporteerde ik de presentatie naar QT en speelde dan het filmje als loop. Nu gebruik ik weer PP omdat je dan toch makkelijker ff tijden enzo op het laatste moment kan aanpassen.

Ik ga Keynote 2 denk ik maar even lenen en dan kijken of we 'm gaan aanschaffen.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik heb het wel, maar gebruik het niet. Misschien in de toekomst, het ging mij bij het aanschaffen vooral om Pages. :D

Maar als het goed is komt Keynote 3 er in januari aan, tenminste als we mogen verwachten dat iWork '05 wordt opgevolgd door iWork '06 en als die '0-nog wat samenhangt met de jaartallen. :wink:

Als je een spreadsheet zoekt dat goed bij iWork past moet je [url=http://www.plsys.co.uk/pr/mesa.htm]Mesa[/url] eens proberen. De interface past al helemaal in iWork en het is hartstikke excel compatibel. Top spreadsheet. Alleen de grafieken kunnen beter....

[quote:974928420a="lampje"]Ja, ik weet het.

Kan je met 2 bv. wel de slideshow herhalen en automatisch laten lopen? Neem aan van wel.
[/quote:974928420a]

Voor zover ik weet, wel hoor. Dat stel je gewoon in en klaar is kees.

k heb nu keynote 3 werkt zeker mooi vooral de 3d effecten. He nu laatst een presentatie gemaakt met keynote die ik op school moet presenteren. Schoolnetwerk is server 2003 met xp pro is het mogelijk om hier de presentatie af te draaien zonder iets te installeren. Zo ja zijn de weergave mogelijkheden hetzelfde als een voorstelling op de mac of laat hij een boel dingen weg? Misschien had ik de presentatie beter in powerpoint kunnen maken de schoonheid van keynote blijft toch aantrekkelijker