keynote

zit er bij keynote een clipart ?

Misschien wel beiden? :)

appleworks, heeft ook zo'n functie...

heb gekozen voor: geen van beide, m'n voorkeur gaat uit naar keynote, aangezien de ander van een fabrikant is die ik niet op m'n loslaat.

maar zit er in keynote een clipart ?

Jazeker zit er clipart bij Keynote. Hele mooie zelfs. Echt à la Apple :mrgreen:

Bovendien kan je allerlei plaatjes makkelijk binnenhalen in Keynote. Ik was zo gelukkig het te krijgen op zeven januari in SF. Jammer genoeg heb ik er nog veel te weinig mee gedaan. Maar de eerste ervaringen zijn heel goed…

ik heb beide. keynote overigens pas vandaag gekregen/gekocht en nog niets mee gedaan... maar ga ermee experimenteren.

Ik heb ook beide, maar gebruik nu zoveel mogelijk KeyNote. Heb vorige week mijn eerste presentatie met KeyNote gehouden en meteen echte Ooooh's en Aaaaaah's uit de zaal. Laat maar eens de 3D kubus over het scherm draaien...

Natuurlijk Keynote! Komaan wat een verschil van visualisatie ! Geweldig gewoon! :P

Keynote rockzz

Grtz

Stijn
Powerbook 17" owner

Ik werk haast dagelijks met PPT. Toch gisterenavond is wat meer in keynote gedoken en dat valt niet mee. Al die erg positieve reacties verbazen me in eerste instantie. Grafisch ziet het er gelikt uit (heeft natuurlijk mijn voorkeur)maar ik mis nog wel wat, of ik weet gewoon niet waar het zit zoals; Hoe knip je een afbeelding in keynote of moet ik dat in een ander programma doen? Kan ik de achtergrond van een afbeelding transparant maken of jawel.... moet ik dat in een ander programma doen ? Verder kost het me gewoon veel meer moeite en tijd om hetzelfde te maken als in powerpoint. Ligt dat aan mijn ervaring in PPT of aan het Beta-karakter van Keynote?

[quote:fb8f26bb2f="dick eduard"]Ik werk haast dagelijks met PPT. Toch gisterenavond is wat meer in keynote gedoken en dat valt niet mee. Al die erg positieve reacties verbazen me in eerste instantie. Grafisch ziet het er gelikt uit (heeft natuurlijk mijn voorkeur)maar ik mis nog wel wat, of ik weet gewoon niet waar het zit zoals; Hoe knip je een afbeelding in keynote of moet ik dat in een ander programma doen? Kan ik de achtergrond van een afbeelding transparant maken of jawel.... moet ik dat in een ander programma doen ? Verder kost het me gewoon veel meer moeite en tijd om hetzelfde te maken als in powerpoint. Ligt dat aan mijn ervaring in PPT of aan het Beta-karakter van Keynote?[/quote:fb8f26bb2f]

Maar Dick, je schijnt ergens een boel geleerd te hebben over Photoshop Waarom zou je het dan in welk ander programma dan ook willen doen? :wink:

Wat bedoel je trouwens met het transparant maken van de achtergrond van een afbeelding? PP heeft toch geen uitknippaden of zo?

Ik geef toe dat ik niet veel heb gedaan met PP maar ik vind Keynote juist erg snel en makkelijk werken. Het bewegen van elementen, het uitlijnen ervan met de hulplijnen die alleen verschijnen (uit zichzelf) wanneer je ze nodig hebt. Ik vind het echt prachtig. Maar ja, je weet dat ik een fervent Macgebruiker ben. Daarom ben ik ook niet echt in staat om objectief te zijn…

.

[size=9:d6ee443c7f][color=darkred:d6ee443c7f]Ik heb even "beide"toegevoegd in de Pol[/color:d6ee443c7f]Torz-moderator[/size:d6ee443c7f]

[quote:d6b8dec418="Torz"].[size=9:d6b8dec418][color=darkred:d6b8dec418][Moderate="Torz"][list:d6b8dec418]Ik heb even "beide"toegevoegd in de Poll[/list:u:d6b8dec418][/Moderate][/color:d6b8dec418][/size:d6b8dec418][/quote:d6b8dec418] voeg appleworks dan ook ff toe...

Ik ga niet de oorspronkelijke inhoud/vraag veranderen.Vergemakkelijk alleen het stemmen. TZ

[quote:3ac9cf65cf="tiny"][quote:3ac9cf65cf="dick eduard"]Ik werk haast dagelijks met PPT. Toch gisterenavond is wat meer in keynote gedoken en dat valt niet mee. Al die erg positieve reacties verbazen me in eerste instantie. Grafisch ziet het er gelikt uit (heeft natuurlijk mijn voorkeur)maar ik mis nog wel wat, of ik weet gewoon niet waar het zit zoals; Hoe knip je een afbeelding in keynote of moet ik dat in een ander programma doen? Kan ik de achtergrond van een afbeelding transparant maken of jawel.... moet ik dat in een ander programma doen ? Verder kost het me gewoon veel meer moeite en tijd om hetzelfde te maken als in powerpoint. Ligt dat aan mijn ervaring in PPT of aan het Beta-karakter van Keynote?[/quote:3ac9cf65cf]

Maar Dick, je schijnt ergens een boel geleerd te hebben over Photoshop Waarom zou je het dan in welk ander programma dan ook willen doen? :wink:

Wat bedoel je trouwens met het transparant maken van de achtergrond van een afbeelding? PP heeft toch geen uitknippaden of zo?

Ik geef toe dat ik niet veel heb gedaan met PP maar ik vind Keynote juist erg snel en makkelijk werken. Het bewegen van elementen, het uitlijnen ervan met de hulplijnen die alleen verschijnen (uit zichzelf) wanneer je ze nodig hebt. Ik vind het echt prachtig. Maar ja, je weet dat ik een fervent Macgebruiker ben. Daarom ben ik ook niet echt in staat om objectief te zijn…[/quote:3ac9cf65cf]

Hoi Tiny, wanneer je een afbeelding in PPT voegt kan je hem (na selectie) naar behoefte knippen en als dat zo uitkomt weer groter maken.
Zo’n afbeelding is vierkant , vaak kan je de achtergrond missen en kan je die laten vervallen door hem transparant te maken. Een dergelijke functie kan ik tot nog toe niet vinden in keynote. Een oplossing is wellicht alles voor te bewerken in photoshop maar is omslachtig. Overigens gebruik ik die twee functies vaak. Ik vraag me nu plotseling af wat er gebeurt als ik een selectie rechtstreeks in Keynote plak wat er dan gebeurt. In PPT maakt er dan weer een rechthoek van. Ik probeer wel wat. De 11e zie of hoor je het.
groeten dick