Kiezen uit ASCII-Tabellen

Is er een manier in C++ om te definieëren welke ASCII tabel moet gebruikt worden ? Want als ik bv. ingeef: [code:1:cec66faa96]… std::cout << '53'; …[/code:1:cec66faa96] Dan geeft hij "#" terwijl ik eigenlijk "+" wou krijgen… Is dat omdat hij een Amerikaanse ASCII-tabel gebruikt en ik een Nederlandse ? Normaal staan de ASCII-codes vanaf 32 tot 127 toch vast ?

Volgens mij staan alle ASCII tekens vast, maar zou het kunnen zijn dat C++ uit zichzelf ANSI gebruikt?

Neen, alle tekens vanaf ASCII code 32 tot 127 staan vast, de rest verschillen van land tot land... De tekens 1 tot en met 31 staan ook vast, maar dit zijn geen letters maar acties. (bv. Spatie, tab,...)

Ik denk niet dat C++ de ANSI tabel gebruikt…
Ik denk dat de ASCII tabel voor mijn neus hier van een ander land is dan de tabel die C++ gebruikt…
Daarom zou het wel leuk zijn als ik wist hoe je duidelijk maakt aan C++ welke specifieke ASCII tabel moet worden gebruikt…

Volgens mij, er is maar een ascii (American Standard Code for Information Interchange) tabel (ik weet dit niet zeker, maar op google kan ik geen andere vinden). Je kunt beter UniCode gaan gebruiken. Daar heb je ondersteuning voor heel veel talen en karakters. trouwens volgens die tabellen: Decimal Octal Hex Binary Value ------- ----- --- ------ ----- 053 065 035 00110101 5 035 043 023 00100011 # 043 053 02B 00101011 +

Ik denk dat je een andere fout hebt gemaakt. Het Karakter + heeft meerdere eigenschappen. Namelijk char = + decimal = 43 Octal = 053 hex = 0x2b

Ik denk dat je de fout wel ziet. je vraagt het karakter op via de Octal. Probeer nu eens via de decimal. Dus nummer 43 en ik weet het bijna zeker dat hij het doet.

P.S. Volgens mij is de ascii niet te wijzigen alleen de tabellen die eroverheen zijn zijn te wijzigen. Zoals Latin 1, UTF8(UNIX), Mac Roman (OS X) of Unicode