klacht: A-mac webwinkel

Goedemorgen.

Een maand geleden heb ik namens mijn Oma een iPad pro 256 GB gekocht inclusief hoesjes etc. voor in totaal +/- 1300 euro bij de webshop van de A-mac. Echter zijn we nu een maand verder en heb ik nog steeds niks ontvangen of bericht gehad. Na een week niks gehoord te hebben, had ik contact opgenomen via de chat van de site. Ik kreeg te horen dat ik geduld moest hebben en dat ze mij niet konden vertellen wanneer het product precies geleverd werd. Een week later heb ik ze gemaild om duidelijkheid te vragen. Op de site staat keurig ‘Je ontvangt dan uiterlijk de eerstvolgende werkdag bericht van ons terug.’ In de bevestiging mail staat echter dat je binnen 10 werkdagen bericht krijgt. Nu zijn we inmiddels 10 werkdagen verder van mijn eerste mail en heb nog geen antwoordt gehad. Na twee mails probeer ik ook bijna dagelijks te bellen. De eerst keer 45 minuten gewacht ( ondertussen andere dingen gedaan uiteraard). Maar ook na acht keer bellen geen resultaat. Uiteindelijk het zakelijke nummer gebeld. Hier krijg ik gelijk een medewerker aan de lijn, maar die stuurt je gelijk door naar de customer Care waar je dus niks van hoeft te verwachten.

Ik heb altijd goede ervaring gehad met de Amac winkel in Den Bosch. Maar omdat mijn oma natuurlijk wat ouder is en ik het druk heb met werk, was thuisbezorgen ideaal. Echter is dit heel anders gelopen dan ik dacht. Het is al met creditcard betaald en inmiddels langer dan 30 dagen geleden. Dus als ik morgen niet in contact kom, vraag ik het geld terug via de creditcard.

Heeft iemand anders ook zulke slechte ervaringen met de webwinkel van A-mac?

Geen ervaringen met Amac, maar als ze niet kunnen leveren, kan je de bestelling gewoon annuleren en ergens anders gaan kopen. Mochten ze alsnog je bestelling opsturen, kan je deze weer retourneren. Het is immers een postorder. (zou ik wel aangetekend doen, voor de zekerheid).

Je heb wel een orderbevestiging gehad?

Ik heb een orderbevestiging gehad, annuleren kan dus (nog) niet. Dat moet via de klantenservice. En die kan ik dus niet bereiken.

Ga je oma nog in dienst nemen of wat?

Wat moet een oma met een 1300,- iPad Pro met allerlei toeters en bellen. Een 400,- iPad met een hoesje was toch ook voldoende geweest, dan had je alles al gehad omdat het gewoon op voorraad was.

Niet alle oma’s zijn jouw cliché-oma

Als je bij de bestelling geen levertijd hebt afgesproken geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen.

Meer info hier:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/levertijd/levertijd-bestelling

Goed dat je met creditcard betaald hebt. Ik heb goede ervaringen met je geld terug halen. Kwestie van even bellen, gegevens (kopieën correspondentie) doormailen en paar dagen later heb je je geld terug. Dat zal ze leren!

Niet zo ouderwets doen Shmoo.

Topicstarter is bovendien 20. Oma zal dus wellicht iets jonger zijn dan 95.

Misschien zelfs wel een GILF!

Denk dat er meer speelt.

Bvanrens heeft namelijk een maand geleden zijn eigen iPad Pro de deur uitgedaan om een maand geleden voor zijn oma een iPad pro aan te schaffen.

‘Bvanrens op 18 augustus 2017 #
Zelf zit ik ontzettend te twijfelen. Net mijn iPad Pro de deur uitgedaan, omdat ik toch de productiviteit van een laptop miste.’

En ik ben het geheel eens met Shmoo, waarom een fully loaded iPad pro??? Hij geeft zelf aan dat zijn oma al wat ouder is…vragen vragen vragen…

Staat los van het probleem van TS. Al is oma 122½… Als TS een fully loaded iPad voor haar wil bestellen moet hij dat zelf weten. En als Amac betaald is, moet die iPad gewoon geleverd worden. (Al is het maar om de erfenis zeker te stellen) :wink:

Mooi dat jullie allemaal gelijk dingen voor je geest gaan halen die totaal niet kloppen. Mijn iPad was een 32 gb versie. Aangezien mijn oma deze machine als hoofdmachine gaat gebruiken heeft ze meer geheugen nodig. Bovendien wilde ze eerst een Macbook aanschaffen en heb ik haar aangeboden om mijn iPad is te gebruiken samen met een toetsenbord. Dit was zo goed bevallen dat de iPad pro haar huidige iPad en PC kan vervangen in plaats van een nieuwe iPad en een Macbook. Sommige oma’s zitten niet stil achter de geraniums…

@Joid Ik moet je helaas teleurstellen.

@EagerB0bNerd Bedankt voor je waardevolle antwoord!

[off-topic]

Oma heeft meer geheugen nodig? Ik hoop niet dat de Alzheimer heeft toegeslagen… :stuck_out_tongue:
[/off-topic]

Heb je al overwogen om met dit probleem een bezoekje te brengen aan de Amac store in Den Bosch (dus in persoon)?

@Night Nee gelukkig niet!

Heb ik wel overwogen, maar ben bang dat ze me niet verder kunnen helpen, maar ik ga morgen even langs om het te proberen. Mocht dat niks uithalen dat haal ik het geld terug.

Lijkt me een goed plan. Houd ons op de hoogte!

Wordt vervolgd…

Je hebt betaald.
Je hebt geen orderbevestiging.
?

Ik weet niet precies hoe een cc werkt, maar stort de zomaar geld terug? Moet je dan niet kunnen aantonen dat er niet geleverd is?

Hij heeft dacht ik wel een orderbevestiging.

Ah, ik weet niet waarom ik las dat er geen had gehad. Laat maar.

Ik ben ook al eventjes een nieuwe ipad aan’t zoeken en heb gemerkt dat de 256 Gb modellen blijkbaar moeilijk te krijgen zijn:
Ook tijdelijk uitverkocht op Coolblue: https://www.coolblue.be/nl/zoeken/geschikt-voor-model:ipad-pro-12-9-inch?query=ipad+pro&sorteren=hoogste-prijs
Dus vooraleer je afbelt misschien eerst even elders checken, kan bij Apple liggen.

Ik heb inmiddels mail terug van de A-mac. Waarin ze inderdaad vertellen dat de iPad slecht leverbaar is en dat ze erg achter lopen op de mail. Heb toch de bestelling laten annuleren.

ps. Kreeg aan de hand van deze topic ook nog een mail met tekst en uitleg.