Heb je een Sonos Arc of Sub staan? Download dan snel de nieuwste update om van vervelende problemen af te komen.
Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.
Als ze bij Sonos nou ook nog eens zorgen dat de app werkt dan is het een perfect systeem, helaas maakt de app 9 van de 10 keer geen kontakt met het systeem.
Ik denk dat de grootste irritatie wel de onbetrouwbaarheid van het systeem is.
Ik heb al jaren last van uitval van boxen en het verpesten van mijn netwerk, terwijl het systeem van eigen netwerk gebruik maakt Sonos systeem staat nu ongebruik in huis.
Zou fijn zijn als daar eens een fix voor gemaakt zou worden. Ik wacht af…
Sonos is juist erg stabiel en betrouwbaar. 9 van de 10 keer ligt het aan je eigen netwerk dat niet in orde is. Ik spreek uit eigen ervaring. Sluit in ieder geval één speaker aan met een vaste kabel aan je netwerk.
Dat ligt niet aan Sonos maar aan je eigen Wifi. Indien je gebruikt maakt van Meshing (meerdere AP’s met de zelfde SSID) werkt het niet en verlies je vaak verbinding. De oplossing is om 1 apart SSID te maken voor Sonos en deze te koppelen aan 1 AP. Problemen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.
Dat ligt toch echt aan jij eigen (wifi) netwerk helaas. Als je echt problemen ondervindt dan zou je is een ander wifi channel in je router kunnen proberen en zien of dat beter gaat of voor een Sonos Boost gaan, dan heb je echt een eigen netwerk voor alleen je sonos apparaten.