Ik wil voor mijn klanten een download pagina maken. En eigenlijk moet die twee dingen kunnen. Video's en foto's downloaden en dan het liefst dat klanten een eigen login pagina krijgen. En nu de domme vraag maar ik kon het antwoord niet vinden. Is daar een handige plugin voor wordpress voor.
Misschien vind je hem hier tussen: [url=http://wordpress.org/extend/plugins/search.php?q=download&sort=]link[/url]
En anders... ik veronderstel dat je met wordpress zelf kunt inloggen? Dan moet je enkel een php download pagina maken die checkt of je ingelogd bent en dan het bestand presenteert dat je wil downloaden. Een 10-tal lijnen zou moeten volstaan ;-)
Ben geen gebruiker van wordpress, maar als je toch wp gebruikt dan heb je toch al een login feature. Die kan je toch openstellen voor het publiek. Heb je helemaal geen plugin voor nodig. Even instellen dat je nieuwe gebruikers standaard beperkte rechten krijgen. Nieuwe pagina maken waar de downloads op staan; en klaar is allard :)
Volgens mij kan je dan nog steeds alle bestanden downloaden als je de directe link hebt. Maar om gewoon de lijst met downloads te beschermen is het inderdaad simpeler.
Misschien moet je een simpele free webshop downloaden, daar zit deze functie als PHP in. Gewoon de rest disablen en klaar ben je ;) Het voordeel is dat alle 'klanten' eerst een account moeten aanmaken dus dan heb je dat ook gelijk afgeschermd.