klein (dom) vraagje

Hallo allemaal,

Het spijt me dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik heb een klein (en waarschijnlijk dom) vraagje. Ik wil graag de bestanden op mijn iPod handmatig beheren. En ja, ik heb al op de supportsite van apple gekeken, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb veel muziek op mijn ipod staan, die ik met de oude computer erop heb gezet, maar toen ging-ie stuk :cry:… Nu heb ik een ipod met veel muziek erop en ook weer een nieuwe computer :smiley: Ik wil nu graag de oude muziek op mijn ipod houden maar er ook nieuwe muziek opzetten, maar als ik hem aansluit werkt hij het automatisch bij (toch) en dan gaat al die oude muziek eraf, dus ik wil het handmatig doen, MAAR ik weet niet hoe je dit kan instellen voordat je de ipod aansluit op de computer…argh, ik ben zo slecht met computers! Het is toch wel mogelijk o meer muziek op je ipod te hebben dan je in je computer hebt zitten want als ik 40 GB aan muziek op de computer zet vermoorden mijn ouders me :frowning: Dus help me, het is een kwestie van leven of dood :stuck_out_tongue:

Alvast heel erg bedankt!

Anne

p.s. ik weet niet of dit uitmaakt, maar ik heb een PC. Ik geloof dat dat helemaal not done is bij computerkenners, maar goed, ik dacht: ik zeg het toch maar even!

Ik geloof dat als je je iPod aan de computer hangt hij eerst vraagt of je de muziek wilt vervangen door de muziek op die computer, als je dan op nee of annuleren drukt dan blijft je muziek er gewoon opstaan... Nogmaals, ik weet het niet zeker...

Nick

Gebruik een programma als PodWorks om de muziek van je iPod weer in iTunes te zetten.

Zoek even op www.Versiontracker.com

Edit: oeps, zie nu pas dat je een PC hebt… deze methode gaat dus niet lukken…

Misschien dat je [url=http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=5090_0_8_0_M]hier[/url] iets aan hebt.

Als je je iPod aan je computer hangt, start iTunes automatisch op. Je krijgt dan de volgende melding:

De iPod ‘naam’ is gekoppeld aan een andere iTunes-muziekbibliotheek. Wilt u de koppeling met de andere iTunes-muziekbibliotheek wijzigen en alle bestaande nummers en afspeellijsten op de iPod vervangen door die uit deze bibliotheek?

Dan kan je kiezen uit “Nee” of “Ja”. Uiteraard kies je voor “Nee” vervolgens kan je in de voorkeuren van iTunes aangeven of je hem automatisch of handmatig wilt bijwerken. Hier kies je voor handmatig en je iPod verschijnt in het iTunes venster. En je muziek blijft er op staan.

veel succes

Dit werkt zo op een Macintosh :stuck_out_tongue: ik denk dat het op een PC net zo werkt (maar ben daar niet zeker van)

[quote:8f241e85ca="ePod"]Gebruik een programma als PodWorks om de muziek van je iPod weer in iTunes te zetten.

Zoek even op www.versiontracker.com[/quote:8f241e85ca]
PodWorks is alleen voor de Mac en Annnne gaf aan dat ze een pc heeft dus daar heeft ze niets aan. Het is trouwens wel een topprogramma. Ik weet niet of er een vergelijkbaar programma bestaat voor Windows.

http://www.ipodlounge.com en dan kijken bij downloads!

[quote:0a4ff55c9a="Annnne"]Het spijt me dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik heb een klein (en waarschijnlijk dom) vraagje. [/quote:0a4ff55c9a]

Iemand die vragen stelt is nooit dom. En evenmin val je het forum daarmee lastig.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wilde dit toch even kwijt.
:slight_smile:

Wow, bedankt allemaal zeg :) Het is gelukt! Ik ben springlevend en dolblij! En over het dom-en-lastig-vallen gedeelte: ik kan me goed voorstellen dat hier elke dag wel weer iemand zoiets dergelijks vraagt, en dan kan ik me voorstellen dat mensen denken: argh, die vraag heb ik vorige week al beantwoord! Maar jullie zijn allemaal heel lief geweest, dus nogmaals bedankt!