klein netwerkje

Niet geheel onhandig zelf maar ben even diep aan het denken...

Twee G4’s en een Laptop G3
1 internet aansluiting (ethernet poort) en twee USB printers en een USB scanner…

Tja…Hoe ga ik dat op elkaar aansluiten.
Alles draait onder MacOS X.

Denk je mee…

En ja…echte Hollander…niet te duur.

Thanks

Frits deBeer

router sweex ong. 50 euro voor lan usb hub + usb switch scanner en printers aansluiten op de hub deze doorverbinden met de usb switch, de 3 pc's zet je op de switch. totale kosten ong. 150 euro

Router voor (inter)netwerk over Ethernet lijkt me vanzelfsprekend, maar de USB printers kunnen ook via de computer geshared worden (onder sharing in te stellen). Een scanner sharen lijkt me nauwelijks zinvol... Voor die enkele keer dat je op de andere :apple: moet scannen trek je het stekkertje even om.

Is weer een beetje goeiekoper…

Je kunt een scanner niet sharen tenzij je een van de laatste HPtjes hebt, dus USB LAN HUB ( overigens wil ik daar wel es linkje van zien ) heeft weinig zin....

[quote:2569ce9e26="jackgr"]router sweex ong. 50 euro voor lan[/quote:2569ce9e26]

Toevallig gisteren net zo’n Sweex routertje gekocht. 40 Euro, werkt als een trein! :smiley: Makkelijk via de ingebouwde “webserver” te configureren. Poort-mappings werken goed, kortom, ideaal ding. Niet meer tobben met een tweede netwerkkaart in een PC die altijd aan moet blijven staan!

Thanks You all

Ik ga eens kijken bij de genoemde routers en koppel de :apple: aan elkaar.
Zodat :kiss: & :lol: in het zelfde netwerkje zitten (lees “bijna samenwonen”)
USB kom ik dan ook wel uit en inderdaad kan ik het kabeltje van de scanner zo nu en dan wel een omwisselen.

Thanks

ww.fritsdebeer.com