klein probleempje met m'n iPod Mini met Linux

Ik heb een iPod Mini met Linux. Hij doet het bij mij echt goed'. Dit is de eerste keer dat ik dit gebruik. Alleen 1 ding. Als ik mijn Pod aansluit laad m'n PC alleen de Pod op. Verder krijg ik geen verwisselbare schijf meer bij Deze Computer en herkent iTunes de Pod ook niet meer :? Wat nu, heeft iemand een oplossing? Anders zou ik nooit meer mijn liedje kunnen bijwerken en dat zou tog wel lullig zijn :|

alvast bedankt
-Zarin

Als het goed is kun je met een bepaalde knoppen-combinatie kiezen hoe de iPod opstart, als iPod of als linux-machine... als hij opstart als linux machine herkent iTunes hem natuurlijk niet...

Nog beter is om het gewoon niet te doen… je drijft je iPod tot voorbij zijn kunnen, als het niet werkt zit je straks met een kapotte iPod…

en welke combi is dat dan :roll:

alvast bedankt
-Zarin

Menuknop en middelste knop min 6 sec, als het apple logo verschijnt pijltje naar rechts voor gewone ipod mode, pijltje naar links voor linux mode ( of omgekeerd tis uit men hoofd)

Daaf

[quote:bc01200406="D&Fsoft(Daaf)"]Menuknop en middelste knop min 6 sec, als het apple logo verschijnt pijltje naar rechts voor gewone ipod mode, pijltje naar links voor linux mode ( of omgekeerd tis uit men hoofd) [/quote:bc01200406] Weet bijna zeker dat het links is. Laatst vriend nog geholphen, gewoon naar links gedrukt, en het gaat goed tot nu toe.

hmmm, hij gaat wel wel uit als ik menu + middelste knop 6 seconden doe en dan verschijnt het Apple logo idd maar hij start dan gewoon de iPod weer op :? Is mijn iPod nu dus verrot of ligt het aan mij?!?!

Alvast bedankt
-Zarin

hey,

heb ook linux op men ipod.
In het begin moest je selectere welk ‘OS’ je wou dat er altijd in het begin opstarte: ofwel linux ofwel de originele ipod versie. Als je er ene gekozen hebt zal deze altijd in die modus opstarten, wil je een andere modus, dan moet je menu+ middelste 6 sec, en dan eender welke knop enkele seconde indrukken,(dus tijdens het apple logo)
en alleen in de apple modus kan je comp je ipod als harde schijf herkennen.

Dus nu zou het moete n lukken,

veel succes,

Floriaan

Dank je het is gelukt :D Echt geweldig, en nog iets raars... Alsik mijn iPod afsluit via dit: Menu>Power>Turn Off iPod>Absolutly Dan gaat hij wel uit...Maar daarna komt het Apple Logo weer en gaat hij gewoon weer aan :? Probleem: Mijn batterij gaat op

Alvast Bedankt
-Zarin

hey,

ik heb dat ook in het begin gehad. er bestaat een patch voor dat je ipod gewoon adsluit als je op turn off klikt.
ik denk dat het dit is:
http://ipodlinux.org/Poweroff_beta
maar ben niet zeker, had het toen gevonden vie IPL forum. anders moet je daar nog is zoeken,

via deze patch gaat je ipod direct uit. maar als je hem dan later weer aanzet, verschijnt eerst het applelogo weer, ne dan start hij op in de apple versie. dus eigenlijk moet je evenveel wachten, maar dan in het begin als je je ipod aanzet, en niet als je je ipod afzet.
Je ziet maar of je dat handiger vind,

groeten,

Floriaan

Heey, bedankt, Ja, dit vind ik wel een stuk beter bedankt :D Hij blijft trouwens vast hangen als een liedje klaar is en over hoort te springen naar een nieuw liedje... Als ik op pauze druk doet hij het, druk ik weer op play, blijft hij weer hangen :| Tja ik moet hem dan weer steeds opnieuw opstarten en het gaat ook opzich wel maar het is opzich ook behoorlijk irritant

Alvast Bedankt
-Zarin

geen idee wat dat probleem is. Je kunt is vragen op het ipodlinux forum. Of kijk gewoon is rond op die site. Maar in principe is het apple os veel beter op de ipod inzake muziek spelen. Dus raad ik je aan om gewoon dat te gebruiken voor muziek af te spelen.

groeten,

Floriaan