Kleur calibratie

In mijn zoektocht naar een gemakkelijke manier om mijn monitor te calibreren kwam ik het volgende programma tegen: [url=http://www.bergdesign.com/][color=blue:170b8c9bee]supercal[/url][/color:170b8c9bee]

Het is natuurlijk geen “pro” programma, maar voor iedereen die wel eens met foto’s werkt is het absoluut een must. Het is zeer gemakkelijk in te stellen en het resultaat is werkelijk fantastisch. En bovendien is het shareware.

Bedankt! Prima programmaatje! "Krekwakwou"

Ik heb toch mijn twijfels, als je 10 verschillende mensen je beeldscherm laat callibreren heb je 10 verschillende profielen.

Voor €299,- heb je een hele goede Gretag-Macbeth Eye1 Callibrator en dus constante correcte kleuren.

Andre

sorry €299,- is ex BTW

Je hebt gelijk, maar niet iedereen wil 300 euro uitgeven. Overigens vind ik het mooie van supercal dat het niet om persoonlijke smaak gaat, maar dat je gewoon een aantal stappen moet volgen die voor iedereen hetzelfde zijn. Wat mij het meest verbaasde was dat het zo'n groot verschil geeft met de standaard instelling via je beeldschermvoorkeuren.

Ik heb een paar profielen met Optical gemaakt (met USB calibrator), maar het resultaat met Supercal is bijna net zo goed. Het grote nadeel zit em in het display zelf, ik heb een PB Pismo, en dat display is niet waanzinnig mooi. Het neigt een beetje blauwig en is bij lagere intensiteit erg contrastarm. (maar ja wat wil je voor een LCD uit 1999). Misschien es tijd voor een nieuwe PB...