kleur iPod icon in iTunes

Ooit heb ik ergens gelezen of gehoord dat bij koppelen van een iPod mini in iTunes een iPod icon wordt getoond in de kleur die de iPod heeft. Dat vond ik nou typisch iets voor Apple, aandacht voor de kleinste details. Mijn nieuwste aanwinst, een groene iPod Shuffle krijgt echter "gewoon" een grijs icon. Krijgt het icon van een iPod mini inderdaad de juiste kleur? Zo ja, waarom de Shuffle niet? Wie weet hier meer over?

Ik denk dat die kleuren van de shuffle bij de nieuwe versie van iTunes komen, aangezien iTunes niet is geupdate.

ik weet dat eht bij de nano(nieuwe generatie) en de iPod video (5.5 G) wel zo is,die heb ik namelijk allebei zelf,ik denk dus wel dat het bij de mini ook zo zal zijn.

Ik denk dat iTunes de kleu afleest doordat eht serienummer van de ipod verschilt per kleur,en misschien is dit bij de shuffles niet zo?

iTunes heeft nog geen update gekregen, thats all.

mhmm...

in itunes zelf zitten natuurlijk wat verborgen mappen met alle grafische onderdelen.

Als je op itunes klikt en ‘toon pakkerinhoud’ selecteert kan je door de verborgen mappen browsen.

bijvoorbeeld: [b:2876410748]itunes/Contents/Resources[/b:2876410748] geeft een map waar veel iconen vastgelegd zijn.

In het bestand: [b:2876410748]itunes/Contents/Resources/iTunes.rsrc[/b:2876410748] zitten een hoop interne bestanden die makkelijk te vervangen zijn door deze in bijvoorbeeld ‘resorcerer’ te bewerken. Je kan dan bijvoorbeeld een plaatje naar eiegn voorkeur in plakken op bijv. de grijze shuffle. (zo kan je ook zien dat elke ipod aanwezig is in diverse kleuren behalve de shuffle die nog geupdate moet worden)

succes,
m.

(natturlijk: kopieer voor de zekerheid wel eerst je itunes programma)

[img:2876410748]http://img131.imageshack.us/img131/7808/schermso8.jpg[/img:2876410748]

Och dat kleurtje kan best wel handig zijn, maar echt nodig is het nu ook weer niet hé. Wat maakt het nu uit of itunes een grijs of een zwart,groen,blauw,rood,... iPodje laat zien. Nu ja, voor de fun dan maar zeker :)

Ik vind het ook een mooi detail, maar wie heeft er nou iPod shuffles in verschillende kleuren :| . Waarschijnlijk is dit probleem bij de volgende iTunes update al weer verdwenen.

Het werkt dus inderdaad voor de mini en nano. Ik ben blijkbaar niet voor de gek gehouden. ;-) Even wachten op de volgende update van iTunes dan maar.

Die update zal snel komen :)

[quote:d308bbb526="Sentitel"]Die update zal snel komen :)[/quote:d308bbb526]

Denk je? :wink:

zo goed as zeker van,aangezien apple ook heeft aangekondigd dat er nog een update komt om iTunes op vista beter te laten draaien,waarom dan niet ineens dit er bij in steken?zo veel extra werk is het niet,mits een beetje verstand ervan denk ik zelfs dat je het zelf wel zult kunnen doen(zo goed als zeker van,zelfs)

Lang geleden dat ik nog eens updates gezien heb.

weer een reden erbij dus :D :wink:

Update aan het downloaden. Ik ben benieuwd...

Hij kleurt nu mee, behalve het icoontje op bureaublad als je hem ook als schijf gebruikt.

Hij doet 't! :-)

[quote:0fa8631333="Sentitel"]Hij kleurt nu mee, behalve het icoontje op bureaublad als je hem ook als schijf gebruikt.[/quote:0fa8631333]

O, dat is jammer. Maar ik ben niet van plan om 'm als schijf te gebruiken.

Nope, dat is niet erg handig door de bijzondere aansluiting. Neem nou de vroige Shuffle, die had een usb-plug.

Maar hij was ook 3x lelij… minder mooi.

vind hem ook niet zo echt handig